Gå til innhold

Idag rullet han fra mage til rygg :) han er 2 mnd og 5 dager

Anbefalte innlegg

Gjest leelu23 - fikk Tobias 2/12-06
Skrevet

SÅÅÅÅ gøy :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rullet eller falt over pga at han mistet balansen...? Holder en knapp på det siste. Så små babyer ruller ikke fra mage til rygg, mulig andre veien hvis de er tidlig ute.

Skrevet

Det gjorde min også, men må nok skuffe deg med at det ikke er rulle, men miste balansen. Da hadde han vært ekstremt tidlig.

Gjest leelu23 - fikk Tobias 2/12-06
Skrevet

Ja kan godt være at han mistet balansen :D

men han gjorde det to ganger etterhverandre.. Fikk hvertfall filmet andre gangen..

Gøy var det uansett!:)

Skrevet

Samme skjedde her når han var så liten :) Ikke helt "snu seg", men gøy uansett =)

Skrevet

min er jente og utrolig sterk. hu rullet fra mage til rygg da hun var 6 uker. holdt hodet oppe leeeeeeeenge. så på 6 ukers kontrollen fikk vi masse skryt av helsesøster om at hun var veldig sterk for alderen. så kan jo hende han klarer rulle sånn nå....ikke hør på andre sjalu mødre. hehe

Skrevet

Min begynte også med det da han litt over 2mnd. Jeg er ganske sikker på at det var bevisst fordi han gjorde det mange ganger etter hverandre og hadde en slags teknikk på det.

Skrevet

Sånn gjorde gutten min rundt den alderen og. Fysioterapeuten hans sa at det kalles "velt" når de gjør det så tidlig. Ser ganske bevisst ut, men det er vel egentlig bare en blanding av at de ikke vil ligge på magen og at de får tyngdekraften på sin side:)

Skrevet

Han her var 3 mnd da han snudde seg første gang fra mage til rygg. I likhet med KOzy K mener vi det var bevisst - i alle fall fra andre gang det skjedde. Han hatet å ligge på magen, og snudde seg rundt så snart vi la ham slik. Hvis han ikke fikk snudd seg den ene veien, snudde han seg den andre veien. Hadde nettopp også en teknikk som han brukte.

Jeg skulle gjerne lagt ut video av at han gjør det 3 mnd gammel - på den er det ingen tvil om at det skjer bevisst, men liker ikke å legge slike ting ut i "det offentlige".

Nylander skriver forresten i Mamma for første gang at det er vanlig at de velter seg mage-rygg når de er 3 måneder, så det er ikke alle fagfolk som er enige heller.

Kjenner faktisk at jeg begynner å bli litt lei denne debatten, den dukker opp her ca 2 ganger i mnd...

:-)

Skrevet

Hei!

Ser at din gutt er født samme dag som gullet mitt!

Han har ikke rullet seg rundt ennå, men han skulle nok ønske han kunne det. Han illskriker når han ligger på magen. Min eldste var ca fire mnd da han rullet fra mage til rygg eller var det omvendt? Han gjorde det motsatte av det de pleier å gjøre først.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...