Gå til innhold

*Meg og magen`s* fødselshistorie..


Gjest

Anbefalte innlegg

Min Fødselshistorie!

 

Lørdagskvelden den 28.feb. gikk den berømte slimproppen... Jeg satt meg ned og lurte på når ting endelig skulle begynne..

Jeg har jo hørt at det kan gå opptil 2 uker før noe skjedde, selv om den hadde gått, men håpet likevel at ting endelig

var i gang. Jeg tenkte at nå var resten i mine hender, det gjald å gjøre noe for å få riene igang.

Hva da? selvfølgelig det mest behagelige.. Og jeg trur at det er det som startet riene. Jeg gikk med uregelmessige,

litt vonde rier hele søndag.. Mandag kom de regelmessig, først 15 min mellom, så 10, 8.. og da

bestemte vi oss for å dra på føden og bare ta en sjekk..slik for sikkerhetsskyld.

Vi ankom føden ved 21-tiden, der ble jeg skjekket av ei hyggelig jordmor. 2 cm åpning! Woho.. Vi fikk tildelt fødestue og

tenkte som så : 1 time = 1 cm... den gang ei. 8 hele timer tok det før det ble 3 cm.. jeg hadde VONDE rier med 5 min

mellomrom i 8 timer uten at det skjedde noe.

Alle var overraska..

Jeg pusta lystgass som om jeg aldri hadde gjort annet, men

riene var så intense og vonde at jeg måtte ha epidural. Jeg skalv av vondtene og var utslit.. epidural førte meg til

himmelen.. jeg kjente når riene kom, men de var mye mindre vonde.. Jeg kunne faktisk sove litt mellom dem.. Da jeg hadde 3cm

åpning, gikk vannet. Men etterhvert dannet det seg ny boble med vann, den tok jordmora, for å få fortgang i ting.

Men ting gikk fremdeles sakte. Jordmor satte akupunkturnåler i føttene mine og vips så var det 1 time = 1 cm.

Klokken 9.30 på tirsdagen ble åpningen skjekket igjen, da var det 6 cm.. Nå var det sååå vondt, riene kom konstant, jeg skalv og skreik

av vondtene.. samboeren sto ved siden av meg, trøstet og sa at vi snart er i mål. Og det var vi!!! For det tok ikke lang

tid, da jeg skreik at nå måtte jeg presse! Så fort? ja... på 30 min gikk det fra 6 til 10 cm og jeg skreik og skreik...

Jeg holdt i håndakene på fødesenga hardt og presset som en helt - 5 press og verdens skjønneste jente var ute!

Den stolte,tårevåte pappaen klippet navlestrengen, så ble lille jenta lagt til brystet mitt, så på meg med store, vakre,

mørkeblå øyne.. jeg luktet på henne og ga henne en kjærlig mammasuss... Vi fikk litt tid for oss selv, nå var vi familie...

Så kom barnepleieren, vasket henne, målte henne : 3100g, 50cm lang og 35cm rundt hode. Ei fantastisk lita, helt frisk jente!

 

Verdens skjønneste!

 

Fødselen var virkelig vond.. Jeg opplevde det hele ganske dyrisk. Men all smerte er verdt det. Det hele var bare fantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

GRATULERER MED JENTA DI=o)

puh.. for en historie.. så flink du er.. hørtes helt utrolig ut... må være verdens herligste følelse når den lille endelig kommer ut.. synd du hadde vondt så lenge da, men godt du holdt ut... lykke til videre med frøkenen din....

masse klemmer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med jenta!!!

Så fint at alt gikk bra med mor og barn:) Det var en lang fødsel men er enig med deg, DET ER VERDT DET!!

Kos dere masse alle 3.

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...