Anonym bruker Skrevet 7. februar 2007 #1 Skrevet 7. februar 2007 Siden søknadsfrist på bostøtte er 10 februar, hvordan er det om man flytter etter det? Får man noe hjelp til å klare husleie da? Jeg har visst lenge at det eneste riktige er å ta med meg sønnen vår og få meg en leilighet, men det er så vanskelig! Jeg vil jo ikke være alene, men dette forholdet her har heller ingen fremtid. Har vært sammen i 7 år og hatt masse problemer fordi min sambo ikke vil snakke når vi har problemer. Han sviktet også totalt når sønnen vår kom og selv om det er snart to år siden så kommer jeg ikke over det... Nå er jeg nødt til å samle styrke nok til å komme meg ut derfor lurer jeg på hvordan det er med støtte jeg klarer ikke å betale husleie uten det.
Hot Midget ! Skrevet 7. februar 2007 #2 Skrevet 7. februar 2007 Mener du kan få forhåndsbetaling...Ring til de som har peiling.. Og flytt når du har lyst.. Norge setter ikke mødre med små barn på gata, så ikke bekjymre deg..Du vil få støtte..
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2007 #3 Skrevet 7. februar 2007 Man søker ut ifra situasjonen slik den er den 1.januar, 1. mai eller 1. september. Er de skikkelig regelryttere i kommunen din så vil du da ikke få bostøtte de 4 første mnd... ta kontakt med boligetaten i kommunen din. Det er de som fordeler midlene fra husbanken.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2007 #4 Skrevet 7. februar 2007 Jeg flyttet i en ny leilighet i oktober, og søkte bostøtte for perioden september-januar. To uker etter at jeg leverte inn søknaden, fikk jeg avslag, fordi jeg flyttet 1 mnd for sent. Så dem ba meg søke igjen til neste termin. Så nå går jeg på sosialen til jeg får bostøtte. Og jeg får vist ikke svar før i mai.
liten og lettmett Skrevet 7. februar 2007 #5 Skrevet 7. februar 2007 Nå er ikke dette snakk om regelrytteri, men lovverket som gjelder for husbankens bostøtte. Det er husbanken som innvilget og utbetaler bostøtten, men kommunen er de som samler inn søknadene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå