Gå til innhold

Trenger jenta å rapes etter grøtmåltid? (u/t)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten min trenger det, den er vanligvis vanskeligere å få opp enn melkerap. Legger jeg ham uten han har fått rape skikkelig, så får han ikke sove. Men det er sikkert forskjell fra baby til baby.

Skrevet

Gutten min må også rape etter hvert måltid. Hvis han ikke får rapet etter kvelds grøten våkner han etter kort tid og må opp å rape. Trenger ikke å jobbe noe spesielt med det stort sett,den kommer av seg selv,men hender rapen sitter litt for godt og han trenger en liten klaps på ryggen :)

Skrevet

Takker for svar. Var ikke helt sikker, for jeg tenkte det bare var etter amming, men altså også etter grøt. Fint, fint.

Forresten hvor lenge skal de rapes?

Skrevet

Heisann!

Guttungen min raper etter alle måltider bortsett fra knekkebrød.

Nå sitter han selv, så han trenger ikke å rapes i den forstand, men det kommer opp av seg selv ;o)

Skrevet

(og han er ni måneder gammel)

Skrevet

Hmm, grunnen til at et barn trenger å rape, er at det har svelgt luft og må få det ut. Svelger en luft når en spiser grøt da? På HS sa de til meg at de trengte ikke rape etter mat, kun etter drikke.. Men man er jo forskjellig! Her trengs det ikke å rapes etter grøt.

Kan det være at du ikke lar den lille rape godt nok etter drikke, at det ''sitter igjen''?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...