Raffna Skrevet 7. februar 2007 #1 Skrevet 7. februar 2007 Jeg er litt bekymret for at Tassen på 1 år ikke drikker nok. Han får pupp om morgenen før jeg går på jobb, og på ettermiddagen når jeg kommer hjem. Ellers blir han tilbudt vann til de øvrige måltidene (som er grøt, brød, middag og grøt). I grøten er det jo en del vann, ca. 3 dl fordelt på to måltider. Det er jo også væske i middagsmaten. Hvor mye pupp han får i seg er jo vanskelig å si, føler meg slapp i puppen, men han suger en stund. Og av vannet han drikker til måltidene går det ca. 1,5 dl tipper jeg. Er det for lite væske? Allmenntilstanden er super, han spiser godt og sover godt om natta. Jeg har tilbudt litt eplejuice (utvannet), men han drikker bare noen slurker, omtrent som med vannet. Nå skal vi snart prøve oss med vanlig ku-melk, jeg lever i håpet om at han vil like det ekstra godt og drikke mer... MME har han aldri likt (spytter). Noen råd eller tips der ute?
jazza Skrevet 7. februar 2007 #2 Skrevet 7. februar 2007 Hos oss prøver vi å ha vann tigjengelig hele tiden, at hun har en tut-kopp med vann ståede en plass som hun rekker. Nå vet hun hvor den står og kan forskyne seg selv når hun vil. Imsdal-flaskene er også populær hos oss, de med drikketut, da kan hun bære rund på flaska i tillegg til å drikke av den.
Trollemor og snuppa! Skrevet 7. februar 2007 #3 Skrevet 7. februar 2007 Jenta vår likte ikke melk i begynnelsen når hun fikk det, men de siste mnd har hun faktisk begynt å drikke det. Ikke masse, men litt. Før hun likte melk i kopp fikk hun en melkeflaske i døgnet pluss en yoghurt. Av og til ost på skiva. Det blir nok melk! (De skal ha 5 dl melkeprodukter om dagen...) Det går jo også an å blande litt pumpet morsmelk med vanlig melk og gi i kopp hvis det funker. Da blir ikke overgangen så stor.. )
Trollemor og snuppa! Skrevet 7. februar 2007 #4 Skrevet 7. februar 2007 Ja, snuppa vår også digger Imsdalflaska.. Da drikker hun brukbart med vann! Men husk at det ikke er bra med for mye vann heller da! )
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2007 #5 Skrevet 7. februar 2007 Synes ikke det høres lite ut. Han får nok endel gjennom morsmelken. Det er også væske i frukt hvis han spiser det. Det du kan se på er bleien. Er det mye tiss i bleien til hvert skift så får han nok. Er bleien helt tørr så er det for lite. Tipper han har noen tissebleier jeg :-)
Raffna Skrevet 7. februar 2007 Forfatter #6 Skrevet 7. februar 2007 Hehe, ja han har jo tissebleier, så jeg bør sikkert ikke bekymre meg. Men det er jo mammas jobb å bekymre seg litt hele tiden da... ;-) Takk for svar og tips alle sammen!
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2007 #7 Skrevet 8. februar 2007 høres ut som om ditt barn får nok med drikke.. men hvis du vil kan du ju prøve vann uten kullsyre med smak... det funker fint her...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå