Gå til innhold

;im fødselshistorie..Hastekeisersnitt


Gjest Mine ♥ ♥ ♥

Anbefalte innlegg

Gjest mammaen til Odin pluss 1imagen

Min fødselshistorie:)

Sitter her med en klump i halsen..den 30 januar kom min 2fødte til verden 11:03. Hadde time hos jordmor på gyn.ploiklinikk (vanlig svkontroll)igrunnen kl 14:00,men dagen før ringte ho og spurte om e kunne komme kl 10:30 istede. Og det var jo greit for me,for da kunne samboeren min være med så e slapp å ta bussen.. Kom inn og det var litt forsinkelser,tok det med et smil=) Følte jo meg rask og frisk som en fisk,og hadde det ikke travelt. KOm inn til jm kvart på 11,alt var som normalt. Blodtrykket så fint ut og det gjorde urinen oxo. Ho spurte om e kjente mye med liv, og e sa ja e gjorde jo det. Dagen før hadde ho jo vært som den sprettballen i magen på meg. Men nå var ho litt stille sa e,men tenkte ikke noe på det for ho pleide å være aktiv bare seinere på dagen. Jm hadde med seg ei jmstudent,og ho skulle måle magen min og finne fosterlyden. Ho prøvde først med jm stetoskop,men ingen som pleier å finne den med det,så de prøvde dopleren. De fant puls,men den hadde gjemt seg bak min. Så de ville bare ta en ul på poliklinikken for å finne hjertelyden, Legen beg å lete, så sa han" denne babyen må ut NÅ",så bort på jmstudenten,så at ho var kjempe nervøs. Sto bare og trippa borte ved døra. "Trykk på keisersnittknappen NÅ".E ropte ut at de måtte si ifra til samboeren min som satt uvitendes på venterommet. De gjorde det og han kom inn. Legen forklarte fort at hjertelyden til babyen bare lå på 80,og at ungen måtte ut. De hadde ikke seng eller rullestol ståendes der nede. Blei dratt opp av bordet, tatt i armene av jordmor,lege,jmstudent-og 2pleiere. Vi SPRANG gjennom venterommet (syns e ser uttrykket på de andre gravide da),gjennom korridorene og opp trappa (for vi hadde ikke tid til å vente på heisen). Stakkars samboeren min,visste jo ikke hva som foregikk. Kom opp på kirurgisk,og alle bare så på oss,for de hadde ikke fått alarmen. Alle ropte hastekeisersnitt flere ganger på Latinsk. En mann som skulle opereres,ble kastet ut fra operasjonssalen,og inn kom e.Ble slengt på et operasjonsbord,dratt av meg klærna, spurt om e tålte narkose.Så var e borte. Våkna opp kl 12,og da hadde e blitt mamma til verdens skjønneste jente=))))) Tiril Malene var 4090gram,51cm lang med en hodeomkrets på 38cm. Skjønneste prinsessa i verden=) 1dag over terminen.

 

Ho hadde en apgar score på hele 10 utav 10 mulige!!! Alt sto kjempe bra til med ho,legene kunne ikke forstå hva som hadde skjedd.Pulsen hennes var bra,og verdiene de tok var fajktisk bedre enn hos de fleste andre nyfødte sa de. Eneste mulige forklaringen var morkaka..den så ikke kjempe bra ut. Hadde beg å få forkalkninger,men det var igrunnen oxo helt normalt.. LEGENE SA E HADDE HATT ENGLEVAKT,og jordmor gråt da ho kom opp for å hilse på meg. Sa at dette barnet virkelig ble passet på av høyere makter (snufs)..

 

 

 

Kirurgen sa at fra de satt kniven i magen min,var ho ute på 1minutt!!! Samboeren min fikk se ho etter 10min,men han sa det var de lengste 10min i livet hans. Han fikk ikke noe beskjed om hva som skjedde, han trodde at både e og barnet skulle dø=(

 

 

Var 4dager på sykehbuset..Men sitter igjen med verdens deiligste jente som bare sover,spiser og bæsjer hele tiden=) Så nå har Odin blitt store bror.

Det var min fødselshistorie=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

puh, holdt pusten når jeg las historien din. Så hærlig at alt gikk bra med dere!!! fikk helt gåsehud.

 

Gratulerer med den lille. Kos dere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...