Gå til innhold

Noen her som kan anbefale noen utelandske forfattere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leser veldig mye, men holder meg av en eller annen grunn helst til norske samtidsforfattere.....spør meg ikke hvorfor.....men nå vil jeg gjerne lese noe helt annet. Har dere noen utelandske anbefalinger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jodi Picoult: Heksene i Salem Falls

Marilyn French: Kvinner

Rebecca Wells: Ya-Ya-jentenes hemmelige nedtegnelser

Hari Kunzru: Den uekte

Joanne Harris: Bittersøt sjokolade

Bram Stoker: Dracula

Michael Moore: Dumme hvite menn

Skrevet

Kommer litt an paa hva du liker da, men foelgende forfattere er veldig bra..Krim boeker dette da

Jeffrey Deaver

Tami Hoag

Iris Johansen (veldig bra og ikke bare krim)

James Patterson (skiver og litt av hvert)

Skrevet

Greg Iles - ELSKER bøkene hans... Spesielt Turning Angel!

LuAnne Rice (Elsker alle bøkene hennes og...)

Eileen Goudge

John Grisham (Liker bare The Client da)

Tami Hoag...

Liker alle disse:) Liker beest de 3 første:)

• 3 måneder senere...
Skrevet

Yann Martel - "Historien om Pi" er bare HELT fantastisk. Liker du å bruke fantasien, og historier generelt, er den helt genia.

John Irving - jeg liker hans måte å levendegjøre historier og mennersker på. "Enke for et år" er jo bare super

Stieg Larsson - han har kommet ut med to krimbøker til nå. Jeg er egentlig ikke noen stor fan av krimsjangeren, vil helst bla til slutten med en gang hehe, men HANS bøker gir begrepet krim en helt ny dimensjon! Har fått borti granskauen gode kritikker. Synd han døde etter sin tredje bok...

En fra Sverige som heter Lindquist, tror jeg. Har skrevet "La den rette komme inn", og "Håndtering av udøde". Realistiske spenningsromaner om vampyrer og zoombier. Høres sykt ut, men veldig spennende, faktisk!!! På en måte som en blanding av krim og Den vesle Vampyren - for voksne...

• 3 måneder senere...
Skrevet

Ya-Ya-jentenes hemmelige nedtegnelser, av Rebecca Wells

Alle bøkene av alice hoffman

• 4 måneder senere...
Skrevet

Hei,

vil anbefale Drageløperen. Husker ikke forfatteren i hodet, men det er en super bok.

Ellers liker jeg veldig godt Hemingway. Ikke en samtidsforfatter, men nevner han alikevel!

Skrevet

Ja - dersom du er på jakt etter "chick-lit" (lettleste damebøker) vil jeg anbefale Shopaholic-serien. Husker ikke forfatteren, men bøkene er veldig morsomme. Flott å ha med på stranda etc!

• 2 måneder senere...
Skrevet

Paulo Coelho er stor (eks. alkymisten)

Neil Gaiman (fantasy/eventyr)

Philip Pullman ("his dark materials" serien)

Men mest av alt vil jeg anbefale William Goldmans The princess bride. Det er en vakker, SUPERromantisk, spennende, morsom, trist, bisarr, til tider grotesk fantastisk historie som "har alt". To historier i en. Dette er en kultklassiker som står veldig høyt hos meg, i hvertfall!

• 4 måneder senere...
Skrevet

Clive Cussler

Mary Higgins Clark

Stieg Larsson

Dan Brown

Robert Wilson

Henning Mankell

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...