Gå til innhold

allergi?? eller noe annet? hvordan ser melkeallergi ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har frem til nå mer eller mindre fullammet mitt 4,5 mnd gamle barn. For en tid tilbake fikk hun et voldsomt utslett, "blemmer" rundt munn og i nakke, samt rødflammet utslett på resten av kroppen, spesielt på magen og underlivet. Det forsvant etter kanskje en halv time. Denne dagen hadde pappaen gitt henne mme da jeg var forsinket hjem, og hadde glemt å pumpe...Hun har fått litt mme før, uten å reagere, så vi tenkte ikke på at det kunne være en sammenheng.

I dag skulle jeg gi henne litt grøt (maisgrøt). Hun har fått noen smaksprøver tidligere, da blandet med morsmelk. I stedet for å pumpe meg, blandet jeg grøten med mme (nan1). Hun spiste kanskje et par skjeer grøt, og ble akutt flammerød nedover halsen, fikk "blemmer" og sandpapirhud.Det virker ikke som om det klør, eller "plager" henne på noe vis.

Ettersom eneste fellesnevner mellom de to utbruddene er Nan1, kan jeg da anta at det er allergi? Eller kan det være noe annet? Hvordan ser slik allergi ut (dersom det er noen "fasit" på det?) Hva kan jeg evt gi henne? Selv om jeg ammer mye, virker det ikke som om hun er fornøyd, så regner med at jeg holder på å miste melken eller noe... Og hun må jo ha mat!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes en spesialerstatning som du får kjøpt på apoteket. Dette er for barn med melkeallergi. Ville gått til legen først for da får du den på blå resept - hvis ikke koster det 200,- for 1 literboks

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...