Milletrille Skrevet 7. februar 2007 #1 Skrevet 7. februar 2007 Bruker dere smukk til barna deres, og evt når begynte dere med det? Jenta vår er bare 2 uker, men elsker å suge på fingeren vår, og suger helst på det meste når hun er våken (ellers blir det fort grin...). Vurderer å gi henne smokken, og vil gjerne høre hva dere andre gjør!
Cilla m Neo;) Skrevet 7. februar 2007 #2 Skrevet 7. februar 2007 min fikk smokk på sykehuset....ikke sugeforvirret heller...så lenge hun har ammeteknikken inne er det ingen fare;)
trine_og_mathias+knøtte Skrevet 7. februar 2007 #3 Skrevet 7. februar 2007 mathias fikk smokk da han va 4 daga.. !!! han e 5,5 mnd nu å bruke den ... tja.. mest når han vil kose å skal sove!
Bellen^2 Skrevet 7. februar 2007 #4 Skrevet 7. februar 2007 Vi ventet til junior var 4 uker før vi prøvde smokk, og da kom den rett ut igjen. Vi kjøpte NUK silikonsmokk, så det kan være at det er selve smukken han ikke liker, har hørt at folk må prøve en del smokker før de finner noe som småtten vil ha, men det ser ut som han klarer seg bra uten. Vi prøvde også flaske her om dagen, og han var ikke så interessert i den heller før han skjønte at det var melk å hente der, da ble han straks litt mer ivrig.
lucky_mom Skrevet 7. februar 2007 #5 Skrevet 7. februar 2007 Gutten vår fikk smokk da han var 2 dager gammel. Nå bruker han den hver gang han skal sove.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2007 #6 Skrevet 7. februar 2007 Hei! Jeg har ikke barn selv, men jeg jobbet i barnehage på småbarnsavdeling. Der var det noen foreldre som hadde utsatt å gi barnet sitt smokk, og slet dermed at hun ikke ville ta smokk, bare mors finger... De angret veldig på at de hadde utsatt det så lenge. Men igjen, det er jo veldig individuelt :-)
Rut Bram Skrevet 7. februar 2007 #7 Skrevet 7. februar 2007 Vi ga smokk til minsten første gang da hun var 2 uker, og hun tok den heldigvis uten problemer. Med førstemann ventet vi til hun var 4 uker, og jobbet da litt lenger med å få henne til å skjønne det. Så lenge ammingen er vel etablert - og det er den jo som regel ved 2 uker, ville jeg gitt smokk nå heller enn senere, det er lettere å venne dem til det jo yngre de er... (men ikke alle tar smokken uansett da). Jeg syns det er en fordel med smokk fordi hun roer seg mye fortere, og er lettere å få til å sove
Sigbeth Skrevet 7. februar 2007 #8 Skrevet 7. februar 2007 Vår var også 2 uker da vi begynte. Høres ut som deres har like stort sugebehov som vår hadde, og det er bare å begynne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå