Gå til innhold

ikke kontakt med X og tidligere barn OK

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan ikke de familiene som ikke vil ha kontakt med X og barn fra tidligere forhold få lov til det ?! Vi lever tross alt i et fritt land , og folk bør få ta egne valg.

Det er ikke alltid at de barna fra tidligere forhold har vært ønsket , og da bør man heller ikke tvinge noen til samvær !

Alle har tydeligvis forskjellige meninger om dette , og JA fortsett med det !!!

-MEN IKKE DØM NOEN !!

Døm heller X'ene som har satt disse unga til verden uten at pappaen faktisk ville det , og de X'ene som lager et helvete for far eller mor og den nye familien.

La det bli opptil enhver familie åssen de velger å gjøre med samvær , prøv heller å back opp folk til at dem skal gjøre det DEM SELV synes er riktig -ikke hva alle andre synes !!!!

KariKari

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uansett om barna ikke er ónsket sá har jo du som foreldre et ansvar overfor de? Det er jo ikke barna sin feil at de ble fódt? Og sá er det jo uansett slik at man skifter mening, holdning og oppfórsel opp gjennom livet, og da kan det hende at det du gjór i dag er noe du angrer senere?!

Og dessuten sá skal ikke x´ene dómmes fordi de satte barn til verden. Da kan jo pappa´n like sá godt dómmes fordi han ikke ville ha dem satt til verden?

Skrevet

Veldig enig med memo! Klart fedrene bør ta ansvar for de barna de har satt til verden, de har vært med på å lage dem (det er et ansvar man må ta ved å ha sex med et annet menneske, ellers bør man la være!)! De ungene er like mye verdt og har like mye rett på faren sin som deres felles barn.

Skrevet

det har alltid vært foreldre som av ulike grunner ikke kan eller vil ta seg av barna sine. om det ikke er vanlig i norge i dag, er det fremdeles vanlig i andre deler av verden. nå er jo mesteparten av adopsjonene fra tredjeverden, eller østeuropa, russalnd.

men en skal ikke så veldig langt nedover i europa før det ikke er uvanlig med adopsjon innad i landet. så langt jeg vet er det ikke straffbart å adoptere bort barna sine, eller stikke fra dem å la dem være hos den andre forelderen.

at jeg personlig aldri hadde greid å gi opp mine barn betyr ikke at andre mennesker ikke velger annerledes. jeg vil faktisk gå så langt som å påstå om en mor eller far velger å gå fra barna sine, så er det det beste for barnet å ikke ha kontakt med den forelderen.

i stedet for å skulle presse barna på en som ikke vil ha kontakt bare fordi det er blodsbånd, kan da umulig være bedre enn å skape en kjærlig ramme rundt barna der de er ønsket og elsket.

Skrevet

Må si meg LITT enig me HI her...

men klart de blir dømt uansett...kan ikke skjønne hvordan noen ikke vil ha kontakt med sitt eget barn... meen.

vis far til mitt barn ikke vil ha kontakt...vil ikke jeg heller at han skal ha kontakt...da er det bedre at mitt barn får all den kjærligheten han fortjener her hjemme hos oss..vankelig å levere fra seg ett barn til en du vet ikke egetnlig vil treffe barnet!!

Det som irriterer meg er fedre\mødre som ikke kan bestemme seg om de vil ha kontakt eller ikke... har de gjort et valg bør de stå for det.. Må være utrolig frustrerende for ett barn å ha kontakt med bio mor\far kun når det passer de..

Gjest Antarctica
Skrevet

...som har satt disse unga til verden uten at pappaen faktisk ville det: ærlig talt, hvor gamle pappaer er det snakk om ? Er det dårlig gjort, liksom å bære fram et barn bare fordi noen andre plutselig angrer seg? Skal kvinner ta abort når menn ombestemmer seg mht forholdet?

Hør her, så tar vi det sakte: Min mann kan nekte å være kjæresten min, og nekte å være sammen med meg. Men han kan ikke nekte meg å få en familie - er jeg gravid med en fyr, så velger jeg selv hvor mitt liv skal ta veien selv om hans liv tar en annen vei.

Hver bestemmer bare for seg selv, og svangerskapet er - fra naturens hånd - noe kvinner må bestemme. Det er kvinnens ansvar og kvinnens valg. Ikke noen mann i verden bestemmer om jeg skal ha barn eller ikke, dersom jeg allerede er blitt gravid - det valget er mitt, og har han deltatt i befruktningen, så er han i klemma om det skulle være sånn at han "ikke vil" bli far.

Dette er noe av de mest sjokkerende jeg har lest fra en kvinne!

Skrevet

Så lenge valget er farens valg om å ikke ha kontakt med sine barn, så må han stå for dette selv. Det støtter jeg deg i.

MEN, inne her leser vi om uttaligge jenter/stemødre som faktisk gir mannen sin et ultimatum. Enten kutter du kontakt med dine barn, ellers skilles vi!!!

DET kaller jeg et umenneskelig valg! Og fryktelig egoistisk...

Og jeg må si at jeg hadde mistet respekten for min mann om han hadde nektet å ha kontakt med sin datter bare fordi det ikke var planlagt og det ikke var ønsket fra hans side.. Da hadde han ikke vunnet mitt hjerte! Jeg elsker ham nettopp FORDI han tar ansvaret for sine egne handlinger.. - Og at han er voksen nok til å ville ha det ansvaret!

Skrevet

Da er det rart, seier og glede, at mange menn faktisk velger sin nye familie.Forklar det.

Hvem som er tosken er ikke vanskelig å se.Å gi stemor skylda er helt på jordet selv om det er hun som sier kutt ut ungene ellers skilles vi. Det er mannens valg ene og alene

Min mann er en slik tosk.

Min mann ønsket ikke å skille seg fra sin nyfamilie fordi alternativet var verre.

Han ønsket også et familieliv utenom annenhver helg som helgapappa.

Eksen lagde et helvete for han da han var alene også.

Jeg orket ikke å være gift med en som hadde en eks som var i ferd å ødelegge mitt familieliv og min datter.

Derfor ville jeg skilles , jeg ga han ikke ultimatum.

Jeg syns biomor også bør ta et ansvar når det går så langt, og dele skylda. Det er ofte en forandledning til at man kommer så langt som å be om skilsmisse pga av eks.

Jeg sier det igjen, stakkars unger som har en mor som lager et slikt helvete for far at han ikke makter å ha samvær med barnet.

Gåsa

Skrevet

Jeg er selv "skilsmissebarn" og kan med hånden på hjertet si at det er faktisk bedre å kun ha kontakt med den ene av forelderene.

Når forholdet mellom mor og far ikke er annet enn krangel , så har jeg og mine søsken hatt det mye bedre av å være sammen med mamma og hennes nye mann.

mamma var av den type x som prøvde å ødelegge for pappa og hans nye dame, så pappa sa klart ifra at hans nye forhold ikke skulle bli ødelagt pga oss og mamma -og det har vært helt OK for oss.

Bedre for oss å være sammen med noen som bryr seg, enn noen som føler seg tvunget til å være sammen med oss.

så ikke skriv stygt om de fedrene som "velger bort" barna sine -de gjør kanskje det som er best for alle !!

hilsen "lykkelig uten far"

Skrevet

så du mener at en mann som sier at han IKKE vil ha barn FØR et samleie , og som blir lovet at prevensjon er i bruk også skal stille opp ? når i utgangspunktet begge er enige om at sex er OK men barn er utelukket. også viser det seg at mor ikke bruker prevensjon , og dette faktisk er et menneske männen lever sammen med og burde kunne stole såpass på !! nei fy faen , et sted bør grensa gå ! da bør faktisk mor ha det så godt å sitta der alene med ansvaret !!

møkkakjerringer kaller jeg sånn !!!!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...