Gjest Skrevet 7. februar 2007 #1 Skrevet 7. februar 2007 hvor lenge ventet dere med å introdusere ny kjærste for småttet??
3 blå Skrevet 7. februar 2007 #2 Skrevet 7. februar 2007 Her er det virkelig mange meninger... Ettersom jeg har blitt fortalt av damene her inne, så har jeg gjort det for kjapt. Sønnen min var rundt 1 år når jeg traff kjæresten min, og de traff hverandre ganske kjapt. Det kommer litt an på hvor gammel barnet er, mener jeg. Men gjør det DU føler er mest riktig. Lykke til med kjærligheten
lab79 Skrevet 7. februar 2007 #3 Skrevet 7. februar 2007 Kjæresten og sønnen min traff hverandre veldig raskt, men så var ikke sønnen min eldre enn 3 mnd da vi ble kjent, og vi bodde vegg i vegg sånn at vi var mye med hverandre som venner før vi ble sammen, og de ble også litt kjent da. Ville ikke gjort det så raskt hadde lillegutt vært eldre...
Gjest marie-s Skrevet 7. februar 2007 #4 Skrevet 7. februar 2007 Jeg vil nå kanskje si at det kommer litt an på hvordan dere oppfører dere sammen i begynnelsen og hvor gammelt barnet er. Jeg ville nok vært litt forsiktig med å ligge å kline på sofaen rett forran gutten min. Men jeg har nå en gang en del gutter (studentgruppe) som er innom meg og hva er egentlig så farlig om sønnen min ser en mann i huset av og til? Er dere ute å går tur alle 3 kan du jo spørre om å få holde begge i hånden osv. Nei, jeg ville nok ikke sagt at min sønn skulle kalle noen pappa, for det har han jo alt (hehe men det kunne været en effektiv måte å bli kvitt en type på da;-)) Men må nok innrømme at det har vært dårlig med forhold de 2 siste årene, så nå er jeg faktisk redd at min 5-åring skal bli sjalu om han ser noen tar på meg....han er jo vandt til at det kun er meg og han. Men men, skulle det skje så får vi ta oss en liten prat sammen.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 7. februar 2007 #5 Skrevet 7. februar 2007 Som sagt så ville jeg ventet minimum 6 mnd med å introdusere noen som mammas kjæreste, men det betyr ikke at jeg ikke hadde latt de treffe hverandre på andre måter. Som feks kafe-tur, ut å spise, leke i akebakken osv.. Altså kompis av mamma som er med på tur, slik at han fikk sett alle sider av meg og også av barnet mitt. Etter ett brudd ville jeg ventet opp imot ett år før jeg lot noen møte henne. Barn er veldig sårbare i denne tiden og 'husker' mer enn vi tror. (iallefall over korte perioder) OG hun hadde aldri fått treffe noen jeg ikke 'trodde' jeg kom til å leve sammen med resten av livet. Altså, en tilfeldig sexpartner osv hadde aldri kommet innenfor døren min så lenge hun var hjemme, uansett kompis eller kjæreste. Hun skal aldri måtte våkne søndag morgen og finne en mann i sengen til mamma, eller en ny mann hver søndag for den saks skyld. Har eksempler på venninner som er alenemødre som har hatt både 2 og 3 og 4 stepappa'er til ungen sin før de er 2 år. Det synes jeg er forferdelig. Ungen min skal ikke lære at kjærlighet er noe som kommer og går i form av forskjellige menn i mammas seng og at det er noe flyktig som forsvinner når man har knyttet seg til de.
camilla^ Skrevet 7. februar 2007 #6 Skrevet 7. februar 2007 Som andre sier, er det nok lurt å vente til at en vet dette vil vare. Når de største rosa skyene har roet seg litt. Mine barn traff min mann ganske kjapt, men vi traff hverandre som venner først. Ingen av oss hadde planer om at ungene skulle bli kjent med den andre så tidlig, men alle våre fire unger koste oss så sammen slik at det ble helt naturlig. En merker det ganske fort på barna hvordan en skal ta dette, om en først treffes som venner. Unger gjør seg fort opp en mening om en liker eller ikke liker. Ungene mine trang lengre tid på å bli kjent med min ex mann nye kjæreste.
Gjest Skrevet 7. februar 2007 #7 Skrevet 7. februar 2007 okay:) hadde ikke tenkt å la han flytte inn i senga mi med det første altså. men tenkte å la han være litt sammen med oss og bli kjent med snuppa. for hun er generelt skeptisk ovenfor menn så må ta det veldig rolig. nå jobber kjærsten min mye skift så vil være mange kvelder hvor han komme på besøk etter at hun har lagt seg... snuppa er bare 15 mnd og vi har vært alene fra dagen jeg fant ut at hun var i magen, så vil ta ting ganske rolig. og kommer heller ikke til å kline eller tafse på kjærsten min forann henne på en stund. selv om jeg gjerne skulle tafset på han hele døgnet hehehe.. Men takker og bukker for mange gode råd og tips, og ble litt klokere av det her )))
Gjest Skrevet 8. februar 2007 #8 Skrevet 8. februar 2007 må si mag helt enig med (S)TinkerBelle <3 her! jeg syns det var kjempe bra skrevet, spes de siste linjene:)
winneboo Skrevet 8. februar 2007 #9 Skrevet 8. februar 2007 Snuppa mi traff min daværende kjæreste FØR vi ble sammen faktisk. Men det var fordi vi valgte å bruke litt tid på å bli kjent før vi innledet et forhold. Men så var hun 8mnd da vi ble sammen så hun skjønte ikke så mye da. Han hadde selv en sønn på 4år som jeg også møtte før vi ble sammen å jeg syntes det var litt tidlig. Men ikke jeg som bestemte det da. Men jeg ville venta litt vis jenta mi var på den alderen.
Hino Skrevet 10. februar 2007 #10 Skrevet 10. februar 2007 Jeg ventet 3mnd før jeg introduserte de for hverandre. Da var gullet litt over året. Det gikk bare helt fint. :-) men jeg ventet de 3 mnd med vilje, fordi jeg følte meg ikke klar før d...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå