mai mammaen til to Skrevet 7. februar 2007 #1 Skrevet 7. februar 2007 tenker å ta med kjoler og en del bukser og..vet jo ikke hvor varmt det er.. bleier middagsglass grøt enganskluter våtservietter fruktbeger pass sånn europeisk helsekort trille saurskinn tepper håndklær hun er 9 mnd..noen som har noen tips til hva som er lurt å ha med.. hva er greit å underholde med på flyet?
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2007 #3 Skrevet 7. februar 2007 paracet,nasedråper(i tillfelle forklølelse) stelleartikler,febermål, leker,
reserbolla - mamma til 2 Skrevet 7. februar 2007 #4 Skrevet 7. februar 2007 vi skal også ut og reise snart, hvor får man sånn europeisk helsekort?
Me myself and I Skrevet 7. februar 2007 #5 Skrevet 7. februar 2007 hehe, dere må huske å ta med meg i kofferten;) hehe.. ellers kommer jeg ikke på noe mer:P kos dere masse i syden. kommer du på treffet i morgen?
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2007 #6 Skrevet 7. februar 2007 tulla di blir nok mest opptatt av å se på alle folkene som er ombord i flyet så veldig mange leker hadde jeg droppet. Tar bare plass.
hårsår Skrevet 7. februar 2007 #7 Skrevet 7. februar 2007 Solkrem med høy faktor, solhatt/tøyhatt med god brem, kanskje en aloe lotion mot solforbrennelse, barnsolbriller? spade kan kjøpes der nede, solparaply for å gi skygge på trilletur, flaske, vann kjøper du, vognregntrekk, fotoapparat/filmkamera
mai mammaen til to Skrevet 7. februar 2007 Forfatter #8 Skrevet 7. februar 2007 ja har tatt paracet, solkrem, hatter, febermåler, solbriller, kamera og videokamera... hmm... tror vi har det meste.. jeg blir nok hjemme imorgen..er så redd hun skal bli syk..hehe..hun har vært så ofte syk så tror hun blir smittet veldig lett.. men blir med hvis det er treff uken etter vi kommer hjem...
mai mammaen til to Skrevet 7. februar 2007 Forfatter #9 Skrevet 7. februar 2007 man går inn på NAV så bestiller man der..det står at det tar ca 10 dager.jeg bestilte for seint så jeg fikk et sånt haste skjema..så det er ikke noe problem
mai mammaen til to Skrevet 7. februar 2007 Forfatter #10 Skrevet 7. februar 2007 forresten, kofferten er allerede ganske full men kan prøve å få deg og småtten med..
Tiddelidu Skrevet 7. februar 2007 #11 Skrevet 7. februar 2007 Vi skal også til syden snart, men hva er europeisk helsekort?? Forsøkte å finne ut av det på nav, men fant det ikke.. Noe man må ha?
Tiddelidu Skrevet 7. februar 2007 #12 Skrevet 7. februar 2007 Her er min liste til vi drar. Tar nok ikke med alt dette, men det er tips jeg har funnet litt her og litt der: Babybjørn bæresele, mmr, grøt, solkrem, pass, nesedråper/saltvann, hånddesinfeksjon, plaster/gnagsårplaster, sårrensemiddel, kompresser, myggmiddel, paracet, febertermometer, "krisekjeks", bleier, våtservietter, flasker, pyrisept, reisevannkoker, termos, sjal til amming, engangshansker, babycall, solbriller, plastposer, a-krem, lappesaker, div.leker, biotex, smekker, kluter. Ja, det er vel det jeg har skrevet ned i allefall.
Gjest Skrevet 7. februar 2007 #13 Skrevet 7. februar 2007 Vi har vært en del i Spania med småbarn og av erfaring så ta med så lite som mulig. De har barn der også... Du får kjøp mat(på glass), grøt og frukt, våtservietter, bleier(dyrere enn i Norge hvis du skal ha kjente merker). Ta med myggnetting(stor så du kan tre den over senga). Ellers er halve ferien det med å inprovisere. Ikke stress. Kos dere masse
kk75 Skrevet 7. februar 2007 #14 Skrevet 7. februar 2007 Vi brukte helsepleddet masse da vi var i syden med vår jente på 6 mnd. Det er kjekt å ha både under og over ungen når hun skal sove - eller til å stenge ute solen. Vi hadde kjøpt en ny leke som vi åpnet på flyet. God tur!!
Nadine0606 Skrevet 8. februar 2007 #15 Skrevet 8. februar 2007 Kom fra Thailand siste lørdag.Lille tulla var med (7 mnd.) Det var rett og slett deilig! Dere har nevnt nesten alt som trengs til turen, det som ikke er nevnt er sunblock-drakta som man kjøper f.eks. på apoteket, dyr men veldig nyttig (jenta vår badet i den, da var vi ikke redd for solbrenning).Og sørg for at dere har reiseseng på rommet! Lykke til!
mai mammaen til to Skrevet 8. februar 2007 Forfatter #16 Skrevet 8. februar 2007 takk for tips alle sammen.. vi har bestilt seng til henne... skal bo på et sungwing resort hotell..så tror det skal være veldig barnevenlig der...de har til og med happy baby rom der (som ikke var ledig når vi bestilte)... der har de stellebord, vogn osv på rommet... helseteppet har jeg pakket.... har også tatt med meg en sackn seat... fikk den i går..helt genialt...så da har vi barnestol over alt.. europeisk helsekort må man ha for å få komme til legen der nede.. gå inn på nav og deretter inn på bokstaven E der man kan finne forskjellig..helt nederst der står det..så går du inn der og der kan du bestille... det er det samme som det E111 eller hva det het, skjemaet mann måtte ha med før
mai mammaen til to Skrevet 8. februar 2007 Forfatter #17 Skrevet 8. februar 2007 jeg har en veldig kresen liten jente..hehe.. spiser stortsett bare grønnsaker med kalkun til middag og bare nestle havre grøt med banan og aprikos..hehe.. så jeg tar med meg maten jeg..så er jeg sikker på at hun får i seg mat... tar også med meg bleier... så er jeg sikker..vi har egentlig ganske god plass i bagasjen.. siden vi drar på sunwing hotel få man ha med seg 30 kg bagasje hver..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå