pilutt1 Skrevet 7. februar 2007 #1 Skrevet 7. februar 2007 En liten historie om min datter på 2,5 år. Vi satt i bilen og skulle besøke venninnen til min datter. Hun satt baki og skravla var jo i full gang,hun snakket om alt og ingenting. Jeg satt og småhørte litt på radioen,og svarte henne med jaha og mm innimellom. Så ble det brått stille baki der, og hun sa: Si meg mamma,virker øra dine? Eller må vi kjøpe nye til deg? Kan tro mamman ble litt paff etter det utsagnet...måtte holde meg for å ikke begynne å le da gitt...
Laurine Skrevet 7. februar 2007 #2 Skrevet 7. februar 2007 He he, der fikk du ja.... Mye morsomt som kommer fra barnemunnene ja. Har skrevet ned veldig mange gullkorn fra mine døtre. Et av dem kom da min eldste datter var 3 år (hun er nå 9 år). Vi hadde vært på en kontroll på sykehuset en mandags morgen. Hadde akkurat satte henne inn i barnesetet da hun fant et sukkertøy i setet. Hun lurte på om hun kunne få det selv om det var mandag, og jeg svaret ja. Satte meg så inn i bilen og begynte å kjøre. Da kom det stille fra baksetet: tenk at jeg kunne være så heldig på en mandag....
pilutt1 Skrevet 7. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 7. februar 2007 Ja,de er herlige,og så herlig å være forelder og oppleve alle disse stundene!!
Gjest Skrevet 7. februar 2007 #4 Skrevet 7. februar 2007 Jeg og sønnen min på to år, skulle tidlig i bhg en dag. I bhg har de begynt å leke spøkelse og greie. Så tidlig på morra, sto vi og ventet på bussen. Da kom det en dame i hvit kåpe gående. Sønnen min sperret opp øyene og pekte og sa hviskene: se se...det komme spøkelse. Jeg ble jo litt flau da, og prøvde å forklare at det ikke var et spøkelse, men en dame. Og hun dama kom nærmere og nærmere...og da sa sønnen min høyt: Men mamma, det var ikke spøkelse. Det var jo bare en dame. Og de gangene vi leker spøkelse hjemme, løper han alltid og sier: ikke ta meg da... Elsker det når han prater...
pilutt1 Skrevet 7. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 7. februar 2007 Datteren min er også veldig opptatt av spøkelse,eller spøkejens som hun kaller de. Aner ikke hvorfor,men det er veldig artig å høre...Hun er veldig opptatt av hekser også. En gang på kafe,hun og jeg sto i kø ved kassa,og foran oss sto det en dame med svart hår,og en litt stor nese. Datteren min tok tak i hånda mi og spurte med veldig lav stemme. Mamma,e det hæks her? Svarte så godt jeg kunne at det var ei dame,og da falt hun til ro med det. Godt at hun sa det lavt ihvertfall...
Gjest Skrevet 7. februar 2007 #6 Skrevet 7. februar 2007 Jeg må også fortelle om den ene gangen vi kjørte bil. jeg, sønnen min og svigerinna mi skulle på kjøretur en gang for noen mnd tilbake (like før han ble 2 år). Midt under turen prompa guttungen da, og vi kunne ikke la være med å le for det var en kraftig en. Og det tror jeg han syns var ganske gøy, for plutselig sa han: e'nå e'nå..(betyr se nå, se nå), så kom det enda en krafig en. Så han satt der i baksetet og lo, og vi fikk jo seff enda mer lættis Komme til å savne disse stundene når han blir stor!!
pilutt1 Skrevet 7. februar 2007 Forfatter #8 Skrevet 7. februar 2007 Haha,artig. Det er jo slike stunder som man ikke kan gjøre annet enn å le,uansett om det er riktig eller ikke. Artig tid det her ja...
kat Skrevet 8. februar 2007 #9 Skrevet 8. februar 2007 når lillemor hadde vær på to års kontroll og vi kom ut etterpå gikk en gammel dame med rullator forbi oss. datteren min kikka på dama og sa. er du ute å triller du da dama? hu tok det med ett smil og stoppet å prata med lillemor og forklarte at hun var ute å gikk en tur til byen. da kom det fra lillemor. neimen du har jo glemt babyen din dama. da hadde jeg lyst til å synke ned i bakken. den gamle damen tok det hledigvis med et smil og syns datteren min var ett ordentlig sjarmtroll men den morsomste kommentaren kom når lillemor var rundt 19 mnd kom inn på badet når jeg holdt på å skifte bind. da kom det fra lillemor. næeimen mamma har du plaster i trusa. så tok hun armen rundt meg å sa huffamei mamma går det bra. trodde jo jeg skulle falle av doen i latterkrampe hehe
sjokolademams Skrevet 9. februar 2007 #10 Skrevet 9. februar 2007 Datteren min på 15 år skulle kjefte på lillebror på 2,5 år, for han gjorde noe han ikke hadde lov til. Hun prøvde å få han til å slutte men han sluttet ikke. Til slutt ble hun ganske desperat og sa: Hvis ikke du er grei så kaster jeg deg i bosset.(hun tulla bare). Da ble lillebror alvorlig og sa: ikke kast meg i bosset mamma elsker meg jo:) Synes dette var skikkelig artig. Småunger er så herlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå