Gå til innhold

??? Se her!! Jeg skjønner ingenting!!!??? (samme som 1.tri og 2. tri)


Ørna m/2 ørnebarn pp1

Anbefalte innlegg

 

Nå har jeg vært på første kontroll. min første dag av siste menstruasjon var 8/11. Da jeg var i ul på fredag regnet de ut at fostret var 10 uker og 3 dager, da jeg var til legen min idag regnet han ut at termin min er 3/9 da alle terminkalkulatorene har vist 16,17,18 august. Er det slik at de regner termin etter fostrets "alder"? Er det ikke slik at vi (mødrene) ligger to uker framfor fostret? Han regnet også slik at fostret var 10 uker og 3 dager gammelt på fredag og idag (onsdag) var jeg liksom 10 uker 4 dager... Skjønner ingenting nå, spurte legen om han var sikker på at det var rett og forklarte han at jeg trodde det var slik som her inne... Kan noen være så snill å svare meg på dette? er ikke så morsomt å bli satt tilbake til 1. trimester...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du!

Kan egentlig ikke gi deg noe svar. Ville bare fortelle deg at det samme skjedde med meg, og det er ganske frustrerende! Kalkulatoren her sier en ting, legen en annen, og tidlig-ultralyden en tredje.Det er føles ganske viktig å ha en dato og telle ned til, så jeg ble egentlig litt lei meg når jeg ikke lenger hadde en dato og forholde meg til. Men jeg har nå valgt å følge ultralyd-terminen, da jeg tror den er mest nøyaktig. Det er vel etter hoved-ultralyden rundt uke 18 de justerer terminen uansett? Fikk riktig nok ikke så store avvik i ukene som deg, men jeg skjønner veldig godt at du reagerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke dette jeg heller... Jeg hadde min første dag av siste mens 14/11 og jeg har termin 23.aug. Jeg har vært hos flere leger + ultralyd og alle har gitt meg lik dato. Den eneste forskjellen jeg fikk i forhold til sånn terminkalkulator på nettet var 2 dager; fra 21-23.aug. Men det kan jeg leve med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble også satt tilbeke nesten 2 uker etter UL. UL-legen sa da at jeg sannsynligvis hadde hatt en sen eggløsning, så da så... Men jeg holder på min "gamle" dato frem til ordinær UL om nøyaktig en måned :o) Føles lissom litt bedre å være litt lenger på vei hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min siste mens begynte 5. november. Jeg er idag 13+3. På ul i uke 9 mente kanskje legen at jeg var en dag etter, men det ble ikke justert noe.

 

Min termin er lik på babyverden, barnimagen og hos legen. Så jeg går utifra at jeg har termin 14. august..

 

Skal på ordinær ul 5. mars. Da får jeg nok endelig vite terminen.

 

Klem fra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det må være legen som roter her. da jeg var på ul så fikk jeg ikke noe termi men jeg fikk "alderen" på spiren og da var spiren min 10 uker og 3 dager gammel. Da jeg var til legen i går regnet han kun utfra str til spiren og regelrett ga blaffen i når jeg sist hadde mens, det var ikke nøye når han visste hvor gammelt spiren er. jeg ringte til jordmor å fikk ny kontroll time til henne på fredag, fikk ingenting ut av lege kontrollen i går...

 

Scubagirl med scubababy: var det du som skulle flytte til Trondheim igjen?

 

Takk alle sammen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...