Gå til innhold

Noen som har vært på kontroll?


Tvillingmamma til 3 gull

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg var hos legen på mandag. Fikk skjema som jeg skal fylle ut til neste gang, og tok blodprøver. Skal på GU om 3 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vert hos lege. Tog da en graviditetstes for å bekrefte graviditeten, tok blodprøve og målte blodprosenten, samtalte også litt om hva som kom til å skje ved neste kontroll. Dette var så tidlig som i uke 4 så de gjorde ikke noe mer da, men skal tilbake om ca 3 uker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på fredag da har jeg vel tippet over til 5 uker.

Var hos legen tirsdag og tok urintest - som da var positiv der også :)

 

Er litt spent på hva som skjer fredag - vet det blir veiing etc. og litt prøver som skal tas. Skal ha med barnets far også da jeg antar det kan være litt nyttig info på den timen også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal når jeg er 9+3, så det er ganske lenge til ennå. Var på svangerskapskontroll før jul også (men mistet etterpå) så jeg har nylig vært igjennom alle prøvene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nei, jeg ringte legen, studenthelsetjenesten, og de sa at det ikke er vanlig å komme inn på kontroll før uke 9.. jeg synes det virkelig veldig lenge å vente for å få informasjon og råd om kosthold og vitaminer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen min vil ikke gi meg time før jeg er 10+6!!! Syns det er veldig lenge til, særlig når det er første gang og jeg ikke har peiling på noe av det jeg bør gjøre og hva jeg bør holde meg unna... Vurderer å kontakte jordmor (usikker på hvordan jeg skulle gjort det), men må vel bare prøve å slå meg til ro med visshet om at det ikke blir noen kontroll før om 5 laaaaange uker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var til første lege time i dag er 5+3 og der ble jeg godt motatt, kjempe flink lege som tok seg god tid, kanskje litt for lang. køen ble veldig stor på venterommet;) he he og tok GU og blodprøver, skal inn igjen om fire uker til ny kontroll. men var i Trondheim ved forrige graviditet og da fikk jeg ikke kontroll før uke 8 eller 9 tror jeg det var. Så det virker som de praktiserer forskjellig.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var, som jeg skrev i mitt innlegg, hos jordmor igår, bare 5 uker på vei. På timebestillingen spurte de ikke noe om hvor langt jeg var på vei, bare ordnet meg time allerede neste dag. Ble litt overrasket, dette er tydligvis veldig forskjellig fra plass til plass..hun veide meg, ga meg masse hefter og info, målte blodtrykk og fylte ut dette helsekortet man skal ha med seg hver gang. Skal ha med meg urinprøve til lab.den 15. og til jordmor neste gang 26.mars. Da skal vi lytte på fosterlyden fortalte hun. Det gleder jeg meg veldig til, da får jeg meg kanskje til å tro på at det er noen inni her ;) tia går veeeeldig sakte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...