Gå til innhold

ang trøske, såre bryst....help me

Anbefalte innlegg

Skrevet

mini fikk hvitt belegg rundt i munnen for en uke og to siden. Etter å ha lest litt konkluderte jeg med at dette måtte da være trøske. Vi dro til doktoren, men fikk ikke noe hjelp. så lenge det ikke så ut til å plage mini mente han vi bare skulle vente å se. Nå har jeg fått en sår brystvorte. Har ikke vært plaget med dette, og kom plutseli. Kan dette ha noe med munnen til mini å gjøre. Eller er det bare han som er begynt å suge med tennene( føles sånn). Han har fått tre tenner.???

Noen råd, ???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

såre brystvorter utover de første ukene bruker å være sopp. Dersom det bare er mini som har trøske, kan det avventes eller pensles med farris. Hvis brystvorta gjør vondt og det gjør fortsatt vondt en stund etter ammingen er slutt, er det mest sannsynlig sopp. Da bør både brystvorta og mini behandles for at ikke de skal smitte hverandre tilbake hele tida.

Skrevet

Jeg og babyen fikk dette da hun var 2-3 mnd gammel (dvs hun hadde hatt det i munnen en god stund, men da smittet det over på meg). Det ble skikkelig plagsomt for meg. Amminga ble etterhvert svært smertefull, og det endte med at jeg måtte slutte. Hadde nok ventet for lenge med å starte behandling. Men det første jeg prøvde var i alle fall å smøre Farris naturell på tunga til babyen. Da det hadde for liten effekt gikk jeg til legen og fikk foreskrevet salve til meg og en flytende (penicillin??) kur til babyen. Problemet var at medisinen smakte så stygt at jeg ikke fikk babyen til å svelge hele dosen. Dermed ble det også for lite effektivt. Husker ikke helt hva det het, men trur det var noe "mytocin..." greier. Det kan sikkert hjelpe på andre selv om det ikke gjorde det på oss.

Skrevet

Farrisen hjalp for meg, du må bare gi det noen dager, opp til en uke før det blir bedre. Jeg og lillegutt hadde trøske begge to, så etter hver amming smørte jeg Farris på puppene med en bomullspad og inni munnen til lillegutt :o)

Det er verdt å prøve, for når man får trøske på puppene gjør de vooondt! Og hvis denne medisinen smaker så vondt at man ikke får babyen til å svelge det uansett, bør man virkelig prøve Farrisen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...