Gå til innhold

vask av termos

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan hjelpe meg med råd om hvordan jeg kan få bort lukt fra termos? Det er særlig lokket som er ille, jeg klarer ikke å få vasket "inni" - dere vet - det lokket på termosen som man trykker ned for å helle ut innholdet.. Hm ikke så veldig bra beskrevet, men jeg håper noen kan hjelpe. Jentene mine har ofte med seg kakao og det stinker sur melk av lokket (korken) neste gang vi skal bruke termosen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner problemet! Jeg pleier bare å legge den i oppvasksåpevann, hele termosen med lokk og alt, med en gang de kommer hjem, også skylle masse masse når den har ligget en stund! Lokket må skylles litt ekstra da. Det funker hos oss iallefall, men det er viktig at du tømmer og skyller/vasker så fort som mulig, ellers setter lukten seg:-)

Skrevet

Jeg tar hele greia i oppvaskmaskinen, jeg. Setter lokket i åpen posisjon. Jeg har aldri kjent noe som helst lukt fra den, og den er brukt ukentlig i to år. Kan av og til også bli liggende i tursekken noen dager før jeg tar den opp...:o) *rødme* :o))

Skrevet

La ligge i såpevann, skyll og la det så ligge i kokhett vann 5 minutter.

Skrevet

Jeg pleide også å ta de i oppvaskmaskinen før... Det var ikke lurt, for lokket ble utett av det, så de termosene måtte kastes... Anbefales ikke!

Skrevet

Husk å ta av gummiringen på korka slik at du får vasket skikkelig under den og.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...