Gå til innhold

Kan han kveles?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den lille gutten min (2 1/2 måned), får hele tiden melk i halsen når han ammes, noen ganger får han også gulp i halsen. Det høres så voldsomt ut, som om han hiver etter pusten og holder på å kveles, når han endelig får pusten tilbake så hylgriner han fordi han blir så skremt. Dette skjer minst 2 ganger hver dag. Kan det være farlig? Kan jeg gjøre noe for å unngå det, annet enn å banke han på ryggen når det skjer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åh, det samme lurer jeg på! Min er 3 mnd, og i natt våknet vi av hylgrininga, da hadde han tydeligvis satt fast noe gulp.... Jeg ble utrolig redd. Han gjorde det samme i ettermiddag...Blir helt rød i ansiktet, og det kommer ikke en lyd før han plutselig hyler i... Fælt----

Skrevet

Ja, det er kjempeekkelt.

HI

Skrevet

er det faste tidspunkt etc dette skjer på når fx barnet sover så kan dere jo prøve å legge det på siden istedenfor på ryggen... kommer ikke på noe som kan hjelpe enda... går nok over når de blir litt større... snu ungen mer fremoverlent når det skjer, så det renner ut etc.. banke/dunke på ryggen... prøve å få til rap osv lenge etter hvert måltid.. la barnet sitte/ligge oppreist (motskulder etc) en stund før dere legger det ned etter måltidene...

lykke til:)

Skrevet

Men er det noen som har opplevd at det holdt på å gå virkelig galt i en sånn situasjon? Eller ser det bare mye verre ut enn det egentlig er?

Skrevet

Jenta mi har også denne tendensen. Jeg tror ikke det er noe fare... men jeg har merket at det skjer oftere hvis hun er kjempesulten når jeg legger henne til puppen. Derfor prøver jeg å roe henne ned FØR jeg legger henne til, hvis hun skriker. Det hjelper litt :)

Skrevet

Etter nattamming gi dem en skvett vann på teskje, det løsner slim og sånn etter melken og gjør at det er "friere" for gulpet i allefall...

Lillemor drikker litt fort innimellom og får sånne hikst og pustetrøbbel, setter det rett og slett i varangstrupen. For å unngå det når hun er veldig ivrig har jeg valgt å forstyrre henne mens hun spiser når jeg merker at ting går litt fort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...