rødhette* Skrevet 6. februar 2007 #1 Skrevet 6. februar 2007 Hva ER det egentlig? Hvor ofte gir man det? Noen som vet hva det koster?
Hanne og jentungen Skrevet 6. februar 2007 #2 Skrevet 6. februar 2007 Vet ikke hva det er. Husker ikke hva det koster. Noen mener det hjelper mot kolikk. Her hjalp det ikke, men tror heller ikke det var kolikk.
Maja☆ Skrevet 6. februar 2007 #3 Skrevet 6. februar 2007 Det koster rundt 90 til 100kr. Det hjelper mot luftsmerter i tarmene. Skal iallefall hjelpe mot det. Vi gir gutten dette før hvert måltid, 10 dråper.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2007 #4 Skrevet 6. februar 2007 Bare e filleting- trodde også det het miniform, men det heter visst minifom. Hos oss hadde det god virkning. Ble kvitt luftsmerter
*toppris* Skrevet 6. februar 2007 #6 Skrevet 6. februar 2007 brukte minifom til guttungen men syns ikke det hjalp.. les oxo: http://gronnhverdag.no/artikkel.php?artikkelid=2972
rødhette* Skrevet 6. februar 2007 Forfatter #7 Skrevet 6. februar 2007 Han har vært så urolig om kveldene nå... Mamma sier at jeg var også urolig om kveldene den første tida, og at på meg hjalp minifom (google avslørte at det stemmer det med skrivemåten og navnet, ja..). Hun sier det kan være kolikk og luftsmerter selv om ungen ikke skriker mye. Virker som han er mest kosesyk, men er jo verdt forsøket...
Thea og Erle Skrevet 6. februar 2007 #8 Skrevet 6. februar 2007 Minifom inneholder silikon leste jeg. Ikke det at det har noe speisiell betydning. Har brukt det på alle mine 3 uten at de har hatt kolikk.Den gir ingen særlig bivirkninger heller, siden den virker lokalt i tarmen. Den er med på å "dele "opp luftbobler til mindre luftbobler i tarmen , slik at de lettere kan passere uten de store luftsmertene. Alltid sluttet med det rundt 3 mnd jeg. det tar et par dager før en kan se noen spesiell virkning, men det er viktig at du gir det før hvert måltid og ikke hopper over det. Når barnet nærmer seg 3 mnd så kan en jo slurve litt mer med å gi det.
*toppris* Skrevet 6. februar 2007 #9 Skrevet 6. februar 2007 minifom inneholder også parabener, bare slik at folk vet det.... har selv brukt minifom, så det er ikke svartelisting etc det går på... syns ikke det hjalp noe særlig på mitt barn... står mer på linken lenger oppe:)
adelia*termin 18/10* Skrevet 6. februar 2007 #10 Skrevet 6. februar 2007 Minifom hjalp veldig bra på gutten min:) Hjelper på noen og ikke på andre....
*toppris* Skrevet 6. februar 2007 #11 Skrevet 6. februar 2007 så sant så sant adelia:) det som hjalp veldig godt her var babymassasje:) da ble det store eksplosjoner etterpå, hehe.
smakk Skrevet 7. februar 2007 #12 Skrevet 7. februar 2007 Om minifom hjelper eller ikke kommer jo an på om det er luftsmerter og sure oppstøt man er plaget av.Hos oss hjalp det godt,ga 10 dråper før hvert måltid.Om barnet har urolig mage kan man gi det fennikel te.Kjøper frøene på helsekosten,lar trekke i oppkokt vann,kan tilsette ørlite granne sukker både for smak og at dette er litt beroligende for den lille.Dette var et tips jeg fikk i barselgruppen og det fungerte fint.Ga 5-10 ts morgen og kveld(drakk så resten selv,smaker lakris )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå