phantomet Skrevet 6. februar 2007 #1 Skrevet 6. februar 2007 Javel....så opplever jeg det igjen...å få små spydige kommentarer servert med et smil...hos naboen. Bl.a. så har man aldri sett maken til glupsk unge som Måka... han er visst særdeles i godt hold også...og så høyfrekvent baby...med et slikt temperament...som garantert ikke kommer fra phantom-mannens slekt...barnevaktsitting er absolutt ikke aktuelt for slik en unge...(som om det ville vært det uansett....) Alt sagt under det som skulle være et hyggelig kveldsbesøk hos svigers...for så å diskutere med oss foreldre om junior virkelig ikke skal få spise kake og eplenektar til kvelds...han har jo så lyst på..."Bestemor, jeg vil ha vann til knekkebrødet jeg...for det er best!"
Attpåklatten :-)™ Skrevet 6. februar 2007 #2 Skrevet 6. februar 2007 Dumme dumme nabo`n............... Rart at andre kan komme med bombastiske påstander, og det uten egentlig å involvere seg overhode............og selvfølgelig er alle de negative (i deres øyne negative) fra "den andre siden" Nei phantomet, drit i dem, de er dem og du er deg - og du er flott og flink og verdens beste mamma for dine barn - kan vel kanskje ikke akkurat si det samme om naboen din;-))) Og jeg håper fremdeles at du kan svinge inn saloondøra imorgen kveld!!
Gummelillan Skrevet 6. februar 2007 #3 Skrevet 6. februar 2007 Jeg har veeeldig mye jeg kunne ha sagt her nå, men siden det meste er lite egnet på trykk lar jeg det være!!!!! La de sitte der med de teite kommentarene sine. UNgen er som snytt ut av pappa'n sin om de vil det eller ei. Og småvoksthet er vel heller ikke akkurat hva de kjent for..? Nei, kjære Phantomet. Ikke bry deg om de - det er ikke verdt det!!! Og barnevakt stiller vi gjerne som når den tid kommer. Vi er ikke forvant med å ha så kjekke, søte guttepjokker her i huset ;-))))
Maud Skrevet 6. februar 2007 #4 Skrevet 6. februar 2007 Noen mennesker tror liksom alltid at de vet best og kan alt og de klarer liksom ikke å nekte verden en del av deres store visdom. Når det så i tillegg blir servert med et smil, så er det enda vanskeligere å svare skarpt tilbake og markere at de har gått over grensen. Prøv å overhøre dem så langt det er mulig eller å definere kommentarene som uvesentlige. Dessuten kan dere godt begrense antall treffpunkter hvis de ikke kan oppføre seg. Folk som bare bringer dritt til torgs, blir ikke invitert til markedet! Naboen og svigers - er det de samme?
phantomet Skrevet 6. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 6. februar 2007 Jeg er enig i det det med å definere kommentarene som uvesentlige..men jeg synes det er slitsomt at det skal komme kommnetarer hver gang. For det er egentlig ment som en bekreftelse på meg som mamma....tror jeg....? For det ligger en undertone av noe udefinerbart...samtidig som det er fritt frem til å bedømme ungene og kommentere vår oppdrager stil.. Svigers og naboene er de samme ja...
♥Snulder Skrevet 6. februar 2007 #6 Skrevet 6. februar 2007 Jeg kjenner jeg får hikke på innoverpust her!! For noen kommentarer. Men du.... jeg tror de/hun er sjalu på deg jeg! Fordi du tydeligvis, også for dem, er et langt bedre menneske!
Maud Skrevet 6. februar 2007 #7 Skrevet 6. februar 2007 Jeg kjenner ikke deg, men har skapt meg et inntrykk gjennom det du selv skriver og det de andre skriver om deg. Er derfor sikker på at du er et flott, varmt menneske som gir barna dine det aller beste. I mitt yrkesliv snakker vi om at foreldre skal være bra nok og at man ikke skal kreve det perfekte. Jeg er sikker på at du er ganske nær det perfekte! Kanske det er vanskelig for svigerforeldrene dine? Jeg skjønner at mannen har fått barn med en annen også og at det ble slutt. Så kommer altså dette flotte mennesket og tar sønnen med storm, barna hans liker henne og alt er bra. Kanskje så bra at det virker skremmende for dem? Noen mennesker blir liksom store selv ved å prøve å gjøre andre små. De kan ikke se på at andre har det bra, er snille og trives, da virker deres eget liv kjedelig og de selv mindre "vellykket". Jeg tror ikke de prøver å fortelle deg noe om hvordan du er mamma, er sikker på at ingen kan veie deg og finne deg for lett som mamma. Du er sikkert mamma på en annen måte enn de selv var foreldre og det er vanskelig. Kanskje de ser at din måte er varmere og bedre for barna? Bedømme andres barn og oppdragerstil er en uting! Dessverre driver altfor mange av vår foreldregenerasjon på med det. Vet ikke hvor mange av mine venner som snakker om det samme som dem. Det er de som er dumme og smålige. Skulle ønske jeg kunne si at du ikke skal bry deg om dem og tro at du klarte det. Det er en veldig vanskelig oppgave. Vi vil jo at svigers skal si at vi er bra for sønnene deres og at vi har gitt dem flotte barnebarn, både i sinn og skinn. Nå synser jeg masse og treffer deg kanskje ikke helt, men dette var mine tanker om det du skrev.
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 6. februar 2007 #8 Skrevet 6. februar 2007 Jeg har det ikke helt sånn, men det går på meg som person. Svigermonster får alltid puttet inn hvor flott min manns x er. Og etter 8 år som hennes svigerdatter holder hun fortsatt kontakten med min manns x..... Og det selv om hennes sønn (min mann) nærmest flyttet fra x-en i panikk. Den dama var ikke helt vel, hun bestemte alt fra hva min mann skulle ha på seg til hva han skulle spise. Men det ser ikke ut til at svigermonstert bryr seg om. Men ditt barn er ditt og det er du som bestemmer, og du som vet best. I allefall til måka blir 18 år. Da blir det nok måka som har en ting eller to og si. Jeg har heller ikke gjort mye riktig i følge svigermonster, men jeg har da en flott og flink og høflig og omtenksom 4,5 åring. Og en liten Knert som er til å spise opp. Så noe må jeg da ha gjort riktig.
Reveenka Skrevet 6. februar 2007 #9 Skrevet 6. februar 2007 Føler med deg! Ikke så lett når det serveres på den måten...... Jeg har det litt på denne måten selv - men det kommer ikke fra svigers(der har jeg høy stjerne gitt! c",), men fra faren min som er av den gamle skolen - da barn skulle sees men ikke høres.... Det er ikke få meldinger jeg har fått, fordi han syns jeg lar dem få lov til for mye av ditt og for mye av datt, og "lar du dem si/gjøre/oppføre seg SÅNN!? Det hadde aldri dere fått lov til!" Nei takk, jeg vget det - det er derfor jeg gjør det på denne måten..... Samtidig vet jeg at han syns mine barn er ganske greie når det kommer til stykket - han har nemlig pådratt seg et ekstra sett med "barnebarn" - den nye samboeren har nemlig to stykk gutter som han syns er særs slitsomme....men han er klok nok til ikke å kommentere det til _hennes_ barn, da. Så hvorfor da denne kritikken til meg hele tiden? Til å begynne med syns jeg det var ordentlig leit, og jeg tok meg litt nær av det - men nå preller det av som vann på gåsa. Jeg har ikke tenkt å bruke 50-tallsoppdragerstil bare for å tekkes faren min, jeg tror nemlig vår tids barneoppdragelse er bedre for ungene. De lærer folkeskikk, men ved at vi forklarer hvorfor ting skal være som de er - ikke ved at vi er autoritære. Og de blir trygge på seg selv, og de slipper sarkasmer og latterliggjøring. Lettere kanskje å forholde seg til egen familie når det gjelder slike ting. Men hva sier mannen din? Håper han støtter deg - og kanskje _han_ kan si fra?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå