Gå til innhold

Erklæring fra ex'en on skifte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vi har tenkt å gifte oss, men så kom det ei bombe: må ha erklæring fra våre respektive ex'er om at skifte er oppgjort, fordi det er kun 1 år siden vi har klart å få skillsmissen i orden, mens separasjonstid varte i 2 år, istedenfor 1. Boligen til kjæresen min ble solgt omtrent med det samme de splittet lag. Altså for ca 3 år siden.

Men hun vil ikke skrive under på dette fordømte arket!!!!

Og det haster, fordi vi er langt på vei-6 mnd, og mitt samfunn kommer overhode ikke til å akseptere barn utfor ekteskapet.

Har noen noen gode lovlige råd i denne situasjonen?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Hvorfor i all verden vil hun ikke skrive under på dette?

Kan dere ikke høre med folkeregisteret hva dere kan gjøre da?

Håper det ordner seg for dere!

Skrevet

Nei, hvorfor?

Vanskelig å si. Hevn, kanskje?

Hørte hos folkeregister, sorenskriveren, fylkesmann... Alle er veldig flinke til å sende oss bort til en annen etat...

Skjønner ikke regelverket i det hele tatt..

Skrevet

Har han ikke noen papirer hvor det står at skiftet er gjort opp? Eventuelt kan din kjæreste be om offentlig skifte. Det koster noen kroner, men da blir man i hvert fall ferdig med ting.

Uff, at exer skal være så teite! Utrolig kjip situasjon, jeg er også der. Bare at min ex bor i utlandet på ukjent adresse (vet bare landet), og i dette landet er det ikke mulig å finne folk. Og sist jeg snakket med noen kjente som hadde vært der sa de at han var ute og reiste. Så jeg har gitt opp å finne ham. Men jeg har bedt om fritak for å dokumentere skifte. Hvis ikke får vi bare vente.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...