Mamman til Christiane Skrevet 6. februar 2007 Forfatter #2 Skrevet 6. februar 2007 gir bare melk,vann,grøt,frukt og middag. Er jeg treig??
Muffinsmamma Skrevet 6. februar 2007 #3 Skrevet 6. februar 2007 Altså, utenom det vanlige? Nesten ingenting.. fikk smake tomatsuppe én gang. Jeg har en gutt født 18. mai forresten... hadde vært fint å høre hvordan dagen din med Christiane ser ut!
Muffinsmamma Skrevet 6. februar 2007 #4 Skrevet 6. februar 2007 og nei, i følge meg er du ikke treig - jeg gir det samme som deg. Er sikkert lurt å venne smaksløkene deres til forskjellige ting, så jeg prøver å variere med ulike grønnsaker istedenfor å la ham smake min mat, eller is, brus osv som mange lar ungene få smake på. Det kan vi vente med til han er over året tenkte jeg.
Mamman til Christiane Skrevet 6. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 6. februar 2007 Brus og godteri skal hun vente så lenge som mulig med. Men annen mat... Dagen ser sånn ut: 07:00: 250ml MME 10:00: 1 posjon grøt av 100ml vann. Begynner å blir lei grøt. Skal prøve med brød i morgen. +MME (sove) 13:00: 150ml MME + 1 beger frukt 16:00: 1 Middags glass + 100ml Vann (Sove) 19:00: 1 posjon grøt m/ frukt + 150ml MME. Spiser ikke på natten. Prøver å få i henne litt vann utenom,men ikke veldig interressert. Hvordan ser dagen hans ut da?
Muffinsmamma Skrevet 6. februar 2007 #6 Skrevet 6. februar 2007 Syns ikke jeg har veldig mye orden på dagene for tiden, men han spiser pupp når han våkner i 7-tida, grøt rundt 8, sover kanskje litt fra 9-10, får litt skive og frukt(jeg smuldrer en skive ned i et fruktbeger), får middag rundt 12-13(spiser bare et halvt glass+frukt) pupp og kanskje frukt rundt 15, sover litt, grøt 17, pupp halv sju og da er det natta. ammer rundt midnatt, og en gang i 4-5 tida. Er blid og glad og har veldig høyt energinivå... puh.
mai mammaen til to Skrevet 6. februar 2007 #7 Skrevet 6. februar 2007 hun har fått smake grøt, middagsglass, fruktmos, vann, eplejice (utblandet med vann..) sviskesaft, yoghurt med frukt(sånt glass), skive,rundstykke,banan,eple, babykjeks, skalk, kålerabistappe, paprika, tomat, mais, sjokolade, agurk, ris, bønner, saftis, pepperkake...hmm..og sikkert litt til..hun får som oftest en liten smake bit av oss når vi spiser noe... hun fikk forresten mandarin av pappaen... han visste ikke att babyer ikke skulle ha det...hun hadde smattet det i seg..hehe
Mamman til Christiane Skrevet 6. februar 2007 Forfatter #8 Skrevet 6. februar 2007 Brødskive i frukten skal jeg jammen prøve Hun er ikke begeistra for klumper... så moser 8mnd glass. Men skal prøve brød i frukt. det var lurt ;o) Ja,full fart her i gården også. Krabber og skal ta på ALT!! Hvor ble han født?
Gjest Skrevet 6. februar 2007 #9 Skrevet 6. februar 2007 mi er 10 mnd og hun spiser stortsett det samme som oss. så lenge det ikke er for salt eller for mye sterke krydder. hun er kjempe glad i banan,eple og mandarin.
GutteBabyiMagenSin<3 6/12-09 Skrevet 6. februar 2007 #10 Skrevet 6. februar 2007 melk, vann, baby eplejuice blandet med vann, middag, grøt, fruktmos, banan, mango, avocado, melon, kiwi, eple, pære og pære
Mamman til Christiane Skrevet 6. februar 2007 Forfatter #11 Skrevet 6. februar 2007 Hvor er gutten din født?
Muffinsmamma Skrevet 6. februar 2007 #12 Skrevet 6. februar 2007 han ble født i Bergen! Og hvo fødte du? Jeg har prøvd en stund å gi brødskive i små biter, men det bare brekker han seg av. Var da jeg kom på brød i frukt - trikset:) Jeg moser også 8 mnd glassene. En vakker dag når de har fått nok tenner vil de nok tygge uansett. han holder på å få sin 6. tann - hva med Christiane? Han krabber og reiser seg etter stoler og bord, og ja, alt skal pilles på.. han finner de utroligste ting på gulvet, selv et lite saltflak får han syn på! Føler jeg må passe på heeele tiden.
Mamman til Christiane Skrevet 6. februar 2007 Forfatter #13 Skrevet 6. februar 2007 på ahus. Klokke slett da ? er litt moro når det er samme dagen Hun er treig med tenner. Fikk to nede 25 november og siden har det stoppa opp! Synes det tar fryktelig lang tid. Trodde de skulle komme ganske fort når det først begynte. Ja,finner de utroligste ting... Begynt å klappe for alt nå... hehe. Moro
Muffinsmamma Skrevet 6. februar 2007 #14 Skrevet 6. februar 2007 Ja klapping er det her også! Veldig søtt. Han fikk også tenner i november, det er jo ganske tidlig. Men syns de bruker lang tid på å komme opp selv om han har fått mange. Mange som snakker om at de bare popper opp men her tar det mange uker med hver. han ble født tjue minutter på midnatt:) 9 dager over termin.
Mamman til Christiane Skrevet 6. februar 2007 Forfatter #15 Skrevet 6. februar 2007 Ja,trodde det kom fler ganske kort tid etter,men de dukker vel opp 14.10 ble hun født. 2 dager etter termin. Som viste seg å være 1mnd for tidlig...
Muffinsmamma Skrevet 6. februar 2007 #16 Skrevet 6. februar 2007 en måned for tidlig?? hvordan kom det seg? Hvordan fant de det ut?
Mamman til Christiane Skrevet 6. februar 2007 Forfatter #17 Skrevet 6. februar 2007 De så med en gang når hun kom at hun ikke kunne være født rundt forventet termin. Hadde masse fett over hele kroppen og veide 2800 og 48cm. Hadde start vansker. Måtte ligge på prematur til observasjon. Masse styr....
Muffinsmamma Skrevet 6. februar 2007 #18 Skrevet 6. februar 2007 Stakkar liten da.. det må vel ha vært litt overveldende? Eller hadde du en annen termin selv? Hvor stor er hun nå da?
Mamman til Christiane Skrevet 6. februar 2007 Forfatter #19 Skrevet 6. februar 2007 Ja det var heavy! Fikk 3 forskjellige terminer,men hadde en blødning i begynnelsen av svangerskapet som sannsynligvis var en abort. Så ble jeg gravid igjen ganske fort. Var på 8 ul i svangerskapet og alt så så bra ut så... 3 forskjellige leger målte at hun var ca 3600gram. Så feil kan man ta.... Men,men. Alt gikk jo bra Hun hadde omgangs syken for 3 uker siden,så gikk ned ganske mye. Hun var 7330g for 2 uker siden og 70cm. Lang og slank Stor er din da??
Muffinsmamma Skrevet 6. februar 2007 #21 Skrevet 6. februar 2007 han er også lang og slank. Sist jeg veide, for 3 uker siden, var han 74 cm og 8,8 kg ca. Så utrolig at de kan ta så feil da. Men godt det gikk bra uansett! Er det ditt første barn? Syns du det har vært tøft eller lett? Jeg elsker å være mamma, har lyst på fler snart men er sinnsykt sliten. merkelig kombinasjon.. men man blir vel bitt av basillen. han har aldri sovet natta gjennom og det er jo ganske så slitsomt..
Mamman til Christiane Skrevet 6. februar 2007 Forfatter #22 Skrevet 6. februar 2007 Ja,er mitt første. Jeg har fått skrekken pga det som skjedde etter fødselen jeg,så er ikke i mine tanke å få fler på leeenge enda hvis det blir fler i det hele tatt. Elsker å være mamma jeg også. Hun er snill som dagen er lang og har sovet hele natta siden hun var ca 2mnd. Men er like trøtt kl 7 for det. Hehe. Jobba natt i 7 år og er vant til å sove hele dagen. Folk sier man vender seg til å stå opp tidlig,men det har ikke jeg enda ihvertfall. Hehe. Er slitsomt til tider,men blir bare mer og mer moro
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå