Anonym bruker Skrevet 6. februar 2007 #1 Skrevet 6. februar 2007 Poden min på 5mnd ammes to ganger pr natt. Greit nok det, for mat må han jo få. MEN: Det tar 2-3 timer å få han til å sovne igjen!!! Og da er det jammen ikke mye igjen av natta!!! Han sover ca 2 timer mellom hvert måltid. Hva skal jeg gjøre? Hvordan skal jeg få han til å sovne etter amming??? Trenger råd!
meg og jentene Skrevet 6. februar 2007 #2 Skrevet 6. februar 2007 Hei. Jeg har samme problem. Og har prøvd alle råd jeg har fått, bortsett fra skrikekur. Dette er ting jeg har prøvd, (som ikke har fungert, men kanskje en idé å prøve for dere hvis det ikke er prøvd allerede): La henne være alene, gå inn og ut og putte inn smokken, gi henne en leke, ikke gi leke, skifte bleie, ikke skifte bleie, legge meg sammen med henne, vugge i søvn, ikke vugge i søvn. Her i huset tar det ca en time, noen ganger to timer før hun sovner igjen. Er det noen andre som har flere tips, tar vi gjerne imot! Og du som skrev hovedinnlegget, har du prøvd noe jeg ikke har prøvd?
firemerkersmør Skrevet 6. februar 2007 #3 Skrevet 6. februar 2007 Jeg har tatt opp tassen raskt når han har voknet, slik at han ikke har våknet så mye. Ammet liggende med et veldig svakt lys på. Har fungert veldig bra. Vi har sovna begge to
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2007 #4 Skrevet 6. februar 2007 Har heller ikke prøvd skrikekuren, vil vente med det til han iallefall er 6mnd. Har prøvd det du har prøvd + at vi har prøvd å ha lyset på, lyset av og vi har prøvd nattlys (sånn helt svakt lys). Vi har prøvd koseklut, smokk, bamse. Vi har prøvd å stryke litt på pannen, mellom øynene. Det skal være beroligene. Vi har prøvd å la han ligge på siden, noe som av og til fungerer, for så å legge han på rygg igjen når han har sovna. Hvis det er virkelig ille tyr vi til vogna. Der sovner han som regel raskere. Vi har prøvd spilledåse, vi har prøvd å være musestille, nynne, synge. Når min sønn blir tenåring som har funnet ut at søvn er digg skal jeg sørge for å vekke han hver andre time, og holde det gående i minst to timer!!! Neida, stakkar vennen min... Er bare en smule frustrert!
Gjest Skrevet 6. februar 2007 #5 Skrevet 6. februar 2007 Jeg bruker å skifte bleier før nattamming, da sovner hun.
Gjest Skrevet 6. februar 2007 #6 Skrevet 6. februar 2007 kanskje det hjelper å ha barnet nærme seg når h-n skal sove, slik at h-n hører pusten din. gutten min ligger i bagen sin helt inntill senga mi og han pleier som regel å sovne igjen med engang hvis han ikke må rape og gulpe mer enn jeg trodde.
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 6. februar 2007 #7 Skrevet 6. februar 2007 Han er ikke plaget med gulping og sure oppstøt? For da kan det være en idè å ha han oppreist etter amming. Jeg har en datter med refluks (surt mageinnhold som kommer opp i spiserøret veldig ofte), og jeg har alltid måtte ha henne oppreist en god stund etter amming- også om natta. Ellers har jeg bare kunnet glemme søvn på både henne og meg. Legger de rett ned, får de ikke rapet- og melka kan fort komme opp. Jenta mi har blitt veldig urolig, hvis hun har blitt lagt ned direkte etter amming. Først de to siste mnd. har vi kunnet ligge stille uten at jeg må ta henne opp etter amming. For nå er hun 9 mnd, og mye bedre. Bare et tips.... Er jo ikke sikkert det er noe som er aktuelt i deres tilfelle, men....
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 7. februar 2007 #8 Skrevet 7. februar 2007 Bestemte meg før tulla kom att jeg skulle finne ut alle måter man kunne få søvn på. Fikk masse råd selekterte ut de som passet for meg og tullemor. 1 råd var å ta henne før hun våknet, hørte jeg ett grynt tok jeg henne opp ammet henne så rett i seng. Det var meget effektiv etter en måned merket hun følte seg trygg etter 2 måneder sov hun hele natten. 2 rådet var å ikke vuggen henne, så det gjorde vi nesten aldri, kjøpte kurv. 3 rådet var ikke samsove, la henne føle seg trygg å sove pluss våkne i egen seng. Disse 3 rådene tok jeg med meg brukte og fungerte veldig bra for henne. Fungerer sikkert ikke for alle men kan jo være =0)
meg og jentene Skrevet 7. februar 2007 #9 Skrevet 7. februar 2007 Problemet her er at hun ofte bæsjer etter nattmaten, og da må jeg jo skifte på henne, så våkner hun enda mer. Men tusen takk solsikke76, ditt råd nr 1 ga meg en tanke om at hun faktisk har vært sånn siden hun fikk eget rom. Ikke at hun virker noe utrygg der, men det tar vel litt lenger tid før jeg hører at hun er våken enn da hun sov ved siden av meg. Så kanskje hun nå våkner mer og at det er der problemet starter. Lite fristende å ta henne inn til oss igjen, jeg sov så dårlig med baby-lyder i rommet, jeg våknet av det hele tiden. Uff, vanskelig dette her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå