conney skal ha nr 2:) Skrevet 6. februar 2007 #1 Skrevet 6. februar 2007 jeg har vært på 1 kontroll der vi tok masse prøver..det var i uke 9! Så fikk jeg vite at neste kontroll var ul som jeg har fått innkallese til i uke 18, da jeg er 4.5.mnd.... Rartat mann ikke får noe bekreftele før den tid at alt er vell med babyen.. Er dette vanlig? hilsen en førstegansgravid:)
TusseMor07&09&14 Skrevet 6. februar 2007 #2 Skrevet 6. februar 2007 Er nok det som er vanlig ja. Så lenge det ikke er noe ekstraordinært.
MathildeC Skrevet 6. februar 2007 #3 Skrevet 6. februar 2007 Hvis jeg var deg ville jeg bare bestilt en time hos legen selv og si at det er svangerskapskontroll til legesekretæren. Grunnen til det er at, så vidt jeg har forstått, så sjekker de ikke urin etc på ultralyden. Selv skal jeg til legen dagen før ordinær UL, og har vært på 2 kontroller før det.
SusieQ-Anna210707+Kasper090409 Skrevet 6. februar 2007 #4 Skrevet 6. februar 2007 Første ordinær kontroll bør være i uke 12/13, men kanskje du hadde denne tidlig. I så tilfelle er det riktig at UL er neste kontroll, og så ny svangerskapskontroll måneden etter. Tror jeg da.
Solskinnsjenta Skrevet 6. februar 2007 #5 Skrevet 6. februar 2007 Du kan ev ta kontakt med jordmor og få en time hos henne mellom 1.kontroll og UL. Det er ganske vanlig. Som førstegangsfødende er det vanlig med 8 kontroller + UL tilsammen i løpet av svangerskapet. Det tilsvarer ca en gang i måneden fra første kontroll. Lykke til =)
conney skal ha nr 2:) Skrevet 6. februar 2007 Forfatter #6 Skrevet 6. februar 2007 dere skjønner det at min mor gikk gravid i over 4 mnd, men så viste det seg at babyen hadde dødd i uke 6, men kroppen hadde ikke kvitett seg med det...og jeg er redd for at det skal skje med meg..vil jo unødig gå så lenge gravid for ingenting..viss dere skjønner...
conney skal ha nr 2:) Skrevet 6. februar 2007 Forfatter #7 Skrevet 6. februar 2007 takk for mange svar jenter:)
Gjest Skrevet 6. februar 2007 #8 Skrevet 6. februar 2007 jeg hadde første kontroll i uke 12. og skal på ul i morgen da er jeg 20+3. etter det er det hver 4 uke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå