Gå til innhold

trenger tilbakemeldinger....

Anbefalte innlegg

Skrevet

må bare få luftet litt tanker jeg, og gjerne få noen tilbakemelding på om jeg er helt teit og overreagererer eller ikke... Jeg har akkurat fått meg sånn halvveis samboer. vi har kjent hverandre i over ett år, men det er bare noen få mnd siden han og eksen flyttet fra hverandre. De har to barn sammen. En på 4 og en på snart ett år. Han eldste har han med til meg, og alt har ordnet seg bra der.At han ikke får ha med seg henne minste ut enda er jo forsovidt greit nok,bare det ikke varer så lenge.. MEn det er egentlig ikke problemet mitt da.. det jeg reagerer på er hvordan kontakt min kjærste pg x-en har.. det er meldinger HELE tiden.. greit nok om det er snakk om ungene, vet jo at han savner de osv. men der er det snakk om ALT mulig. Hva han og hun driver med (ikke ungene) og planlegging om hva de skal finne på sammen.. om han skal handle klær tar han med henne osv.. Føler lissom at det burde vært meg han spurte om det da.. eneste grunnen til at de burde ha kontakt er jo pga ungene.. Men det som svir mest er at han hele tiden sender klemmer til ungene, og da er det alltid sånn at "husk at det var mange til deg der også" osv. og alltid kjempe glad i deg, og drøm søtt vennen, masse klemmer..

Det her ble kanksje litt rotete, men måtte bare få det ut.. er det fler som har det sånn?? Jeg vil lissom være den han er glad i og deler ting med da.. eller er det bare meg som overreagerer??

Setter kjempe pris på litt tilbakemelding...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er IKKE ferdig med eksen!!!!

Skrevet

Oj.. jeg hadde ikke funnet meg i dette.

Finn en annen du! Du fortjener bedre.

Skrevet

takk for svarene.. godt å høre at det ikke bare er meg som er teit ;( men han er lissom så veldig redd for å miste meg da.. og utrolig god mot meg ;(

Det vanskelige som jeg ikke innrømmet istad er at jeg har sett på mobilen hans da.. derfor jeg vet at det er sånne meldinger der.. og har ikke så alt for lyst å innrømme at jeg har gjort det lissom.. men hvordan ellers kan jeg ta han for det.. hvertfall det med glad i deg meldinger ;( veit at han kun kommer til å unnskylde seg med at det er jo morra til ungene hans, og det er greit nok, men trenger ikke skrive det hele tiden fordet da ;(

Skrevet

Si klart fra om at han er nødt å avklare forholdet til eksen, ellers kommer du til å skygge banen. Si at du selvfølgelig er positiv til et godt samarbeid om barna, men at det er du og han som står sammen nå. Derfor er det mye mer naturlig at du og han kjøper klær fra dere til barna, og at dere heller gir og tar imot tips fra mor om hva barna faktisk kunne trenge.

Som involvert i en nyfamilie er det viktig at man føler at partneren er 100% på din side, i hvertfall utad. Selv om man diskuterer og kanskje endatil krangler på hjemmebane, bør det ikke være tvil om hvor lojaliteten ligger.

Skrevet

Jeg syntes du skal si det som det er, at du hadde mistanke og derfor så du på mobilen hans, og da fikk du bekreftet mistanken. Han har ingen grunn til å bli sur for det, det er DU som skal være sur for at han holder på sånn! Jeg syntes han går langt over det som er akseptabelt!

Hadde det vært meg hadde jeg gitt han et ultimatum om å kun ha kontakt med moren når det ar høyst nødvendig og gjalt ting som har med ungene å gjøre, eller så gidder du ikke mer. Det er DU som skal være jenta i livet hans nå! Biomødre har også ofte en tendens til å bite seg fast og prøve å gjøre det surt for den nye dama, så hun kommer sikkert ikke til å gi seg! Hun skjønner garantert at ette vil plage deg om du finner det ut, og det gleder henne sikkert. Hverfall hvis hun er like råtten som biomor her i gården... Du skal ikke gå rundt å ha det vondt pga. at du ikke tør å ta det opp med han...

Skrevet

Du trenger ikke å si at du har lest på mobilen, det blir det bare bråk av og du blir sittendes med svarte Per. Ta utgangspunktet i det du vet, at han tar med ekskona ut for å kjøpe klær i steden for å be deg om hjelp. I tillegg kan jeg ikke se helt nødvendigheten med å sende meldinger flere ganger om dagen selv om de har unger sammen.

Skrevet

Han er ikke ferdig med eksen sin eller prosessen med å avvikle det familieforholdet de en gang hadde. Husk at om man har vært sammen i mange år, så tar det tid å omstille seg. Og det høres ut som at de sliter med det begge to. Han tar åpenbart kontakt med henne på samme måte som det var naturlig for ham å gjøre når de var sammen.

Han er kanskje ikke interessert i et forhold med henne igjen, og han er kanskje glad i deg. Men så lenge de ikke er ferdig med oppbruddssituasjonen, vil han aldri klare å gå helhjertet inn i et nytt forhold med deg. Den eneste som taper på dette er deg!

Skrevet

jeg var sammen med en som ikke var helt ferdig med eksen før. han trodde en tid at han var det, han hengte seg etter meg, jeg ble med, så innså han til slutt at han ikke var klar til å gå videre, og gikk fra meg. han også hadde barn, og de hadde vært sammen i evigheter, med villa, voff og volvo.

det kom som et sjokk på meg, men jeg burde visst det. jeg fikk kjærlighets sorg, og hadde det rimelig tøft en periode.

så traff jeg min nåværende, igjen en med barn, og det har vært mye dritt oppgjennom årene med oss også. eksen blander seg, ungene protesterte mot meg, mot oss, mot fellesbarnet. vi har det fint sammen, men du og du hvor mye enklere livet hadde vært uten de barna å ta hensyn til i alt hva vi gjør.

du trenger ikke bry deg med mobiltelefonen hans, si du vil ha han ut så ser du hvor han ender opp. skraper han på din dør, eller hennes, da får du svaret

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...