Gå til innhold

hvor lenge skal dere amme???

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har litt lyst å slutte når baby er rundt 6 mnd gammel... men det er kanskje litt tidlig??? hva synes dere, og hva har dere tenkt???????????

:o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil amme så mye som overhodet mulig frem til snuppa er 1 år.. Vi er nå kommet halvveis...

: )

Skrevet

Så lenge jeg har melk skal han få av meg:)

men om det blir av puppen hele tiden det spørs jo litt da:) pumpe er fint:)

Skrevet

Med forrige jenta mi ammet jeg til hun var 13mnd. Det syns jeg var nok for vår del. Natt-amminga pågikk lenger enn jeg hadde tenkt - helt til 9mnd... det var nok fordi vi bodde et halvår i ei knøttlita leilighet med bare ett soverom = omtrent umulig å slutte med natt-amming. Vi introduserte grøt/frukt ved rundt 6-7mnd, og fra 9 til 13 mnd var det vel 3-4 amminger pr dag tror jeg. Og litt innimellom - det var en veldig varm vår og jenta var tørst.

Jeg kommer til å etterstrebe å amme til denne jenta også er ett år. Da føler jeg at jeg har gjort mitt, liksom... hehe... men for all del - å fullamme til baby er 6mnd er jo kjempebra!

Skrevet

håper det blir max ett år. ammet 10 mnd med forrige, da ville han ikke ha mer og beit meg hver gang!

Skrevet

Jeg har lyst til å fullamme til 6 mnd (har nå kommet over 4), og deretter fortsette med amming i tillegg til annen mat til junior er ca året. Hvis han vil ha da;-)

Skrevet

Planla og amme frem til han var 1 år ca, men når han var 5 mnd ble det endel problemer, nå er han 6 mnd og vil nesten ikke ha pupp.. Så det varer nok ikke så lenge til..

Skrevet

Jeg har tenkt å amme så lenge ungen vil ha, i hvert fall til han er året - kanskje lenger også. Edstejenta ville ikke ha mer da hun var 10 måneder, så jeg har erfart at det er mye opp til ungen.

Det er selvsagt opp til hver enkelt mor hvor lenge hun vil amme, men jeg synes ikke noe særlig om det å slutte fordi man selv vil, uten at det er noen annen grunn. Jeg synes det er viktig å la ungen få mm så lenge ungen ser ut til å ha behov for det. Kanskje noen blir provosert nå? Som sagt; det er hver enkelt sitt valg. Hvis man står for valget, vil man ikke ha noen grunn til å bli provosert heller.

Skrevet

Jeg tenkte egentlig å holde på litt lenger, men fikk en infeksjon og måtte ta antibiotika som ikke var bra for ungen. Å pumpe i 10 dager for å opprettholde produksjon når jenta var over året så jeg på som litt tungt... jeg konfererte med både lege og jordmor før jeg tok valget å slutte. Et par dager etterpå prøvde jeg å legge henne til for å se hvordan det gikk, og hun så bare rart på både meg og puppen og sa "nei, mamma".

Skrevet

Maren er 6 mnd, og vi har så smått begynt å trappe ned. Det har nesten skjedd av seg selv, iom. at hun får 3 måltider med fast føde om dagen og ikke har behov for like mye mm nå lenger. Men vi koser oss veldig med amminga, så det blir nok litt for kosens del fram til hun nærmer seg året. Time will show.

Skrevet

i starten grua jeg meg skikkelig til amminga....å etter 4 uker følte jeg at max 6mnd....snuppa hang til puppen til hun var 4mnd....hver time og total flaske nekt....men nå blir hun snart 9mnd og jeg ammer fortsatt...hehe å det ser ikke ut til at hun skal gi slipp på den med det samme selv om hun har 4 måltider med fast føde til dagen og 2 flasker mme....men,,men.....til sommeren VIL jeg ha puppene mine for meg selv;) så prøver jo å minke ned,men sliter med natt avvenningen....den er verst...hun har aldri sovet en natt igjennom enda og begynner å bli litt lei 3-4amminger pr natt...jaja,men en gjør vel alt for de små;)

Skrevet

Nå er jenta mi 9 mnd og jeg ammer hvertfall til hun er 1 år. Mulig jeg kommer til å kveldsamme litt for kosens skyld etter fylte 1 år. Vi får se.

Skrevet

Så lenge snuppa vil ha:) De andre barna mine har sluttet selv, hhv 22 mnd og 14 mnd.

Skrevet

jeg tenkte som deg.. nå er lillesnuppelupp 4mnd og jeg vurderer å begynne med litt smaksprøver på grøt.. man skal jo helst amme samtidig som man introduserer fast føde.. er veldig usikker på om jeg skal fullamme til seks mnd og begynne med smaksprøver da eller om jeg skal begynne med smaksprøver nå... vanskelig det der...

Hvis jeg fullammer til seks mnd må jeg ha et par mnd for å introdusere mat så da må jeg vel amme til rundt åtte mnd..

Tenkte se det an litt.. se om hun snart blir veldig interesert i annen mat en melk.. hun har begynt å kikke litt ekstra etter maten vi spiser.

Dette er det store spmålet om dagen.. jeg tror jeg kommer til å amme til syv-åtte måneder.. begynne å introdusere litt maisgrøt ved 5mnd.. Tror det er det som føles mest riktig.

Skrevet

Til jeg synes han er for stor til å få pupp, men når det blir vet jeg ikke. Nå er han snart 7 mnd og det går helt fint foreløpig i hvert fall.

Skrevet

2 år !!! Hun er ca 9 mån nå. vil amme helst over 1 år.

Skrevet

Jeg ammet de to første til 16 og 18 mnd. Har ingen klare planer, men regner vel med å amme i hvert fall til 18 mnd, kanskje opp imot to år, dersom hun og jeg begge trives med det.

Skrevet

Så lenge han vil, men etter 18 måneder så fortsetter vi kun på hans eget iniativ. Førstemann ammet jeg 20 måneder etter samme prinsipp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...