Gå til innhold

Karneval i bhg og temaet er....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Grønne marsboere!! Ikke akkurat det jeg kunne tenkt meg da.

Noen som har forslag til hva jeg kan bruke?Tviler på at det er noe sånt å få kjøpt. Hun er snart 2 år.

På forhånd takk for hjelpen!:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjør det enkelt: Grønn strømpebukse og grønn body/genser + hårbøyle med sånne følehorn-dingser på?

(Hvis du bor i Oslo; det er en kjempefin karnevalsbutikk oppe ved Stortinget, de har det meste.)

Skrevet

festmagasinet standard - prinsensgt 25, 100 m fra stortinget

www.festmagasinet.no

Skrevet

Vi bor ikke i oslo, og her er det ikke så mange butikker å velge i:)

Men takk for tipset. Hun har en grønn genser, men skal se om jeg finner ei grønn strømpebukse/tights. Og ikke minst sånn antenner. Det må hun ha ja:)

Skrevet

Har aldri ført hørt om en barnehage som har tema for karneval. Det må da være mye bedre om alle får komme som det de vil både for barna og foreldrene.

Skrevet

Hehe, nei tror ikke det. Skjønner kanskje at temaet vårt ikke er så ille likevell.

Men blå klær er jo et must til dere da. Hadde vært kult om du hadde fått til noe dråpeformet:)

Skrevet

Det er ganske vanlig med tema tror jeg.. I fjor var temaet i vår barnehage "dyr" (jeg ville sønnen vår skulle være marihøne (*søøøøt*) men fikk ikke lov av pappaen, så det ble dalmantiner), og i år skal det visst være sirkus..

Syns forresten at både vann og grønne marsboere hørtes "vanskelig" ut..

Skrevet

Har ikke sett noe tema hos oss, men det står "kåring av katteprins og katteprinsesse", kan det bety at katt er tema?

Isåfall er det jo kjedelig når snuppa skal være skummel pirat....

Vårt første karneval, og vi har lagt ned mye research og tanker i pirat-looken;-)

Skrevet

Hva med å kjøpe inn filt på en tøybutikk eller hobbybutikk og klippe til en grønn mars-kjole. Sy sammen med enkel søm med lys grå garn i sidene og sy fast store sølvknapper på marskjolen. Lys grå strømpebukse, det blir skikkelig "space" av det.

Til temaet vann kunne man gjort det samme, med blått. Feste på blå ballonger som så vidt er fylt med luft og litt vann som man syr fast. Remser opp tøy i blått og syr lange remser av dette, da får man litt vind i det når man går/løper.

Skrevet

Får jeg spørre når de skal ha karneval? Har ikke hørt noe fra barnehagen ennå, men gutten min har vært mye syk i det siste så er redd de kanskje har glemt å gi oss beskjed... Hadde vært kjedelig å komme uten kostyme...

Skrevet

Karnevalet er neste onsdg. altså den 14.

Skrevet

Jøss, hvorfor er det temaer?

Kan ikke ungene få kle seg ut som hva de vil? Det får de ihvertfall i lillegutt sin barnehage..

I fjor sydde jeg et peter pan / robin hood kostyme til han, men han ble selvfølgelig syk på karnevalsdagen så jeg håper bare det passer ennå, hehe.

Skrevet

Alle bhg her i byen har tema vet jeg. Jeg tror det er for at foreldre ikke skal føle seg tvunget til å kjøpe kostyme hvis de ikke har råd til det...og ikke alle er fingernemme(bla meg). På lappen vi fikk fra bhg står det at barnet skal ha med seg noe grønne klær...ikke kostyme i den forstand, men klær som de har fra før.

Men jenta vår har bare en grønn genser, så må se om jeg finner noe å ha sammen med den. Også antennene da;)

Skrevet

Katteprins og katteprinsesse kåres i nesten alle karneval i barnehage. Det er de som har "finest" kostyme ofte- hører sikkert sammen med den leken der de slår katta ut av sekken. Katt og karneval hører av en eller annen grunn sammen!

Skrevet

Der Celine går skal de ikke ha karneval, og det syntes jeg er litt trist da..

Der jeg jobber får de lov til å kle seg ut som de vil.. De har visst prøvd på sånn tema før, men er mange av barna som har blitt skuffa når de ikke får velge noe de selv har lyst til å være...

Men vare bra det tipset om grønn genser og strømpebukse, og følehorn da =P

Skrevet

Tusen takk "Madicken 81", nå skjønner jeg.

Dumme meg trodde at alle måtte kle seg ut som katt..., herregud. men det er vårt aller første karneval da,-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...