Gå til innhold

Jeg skjønner ikke....


Anbefalte innlegg

Skrevet

hvorfor dere mødrer (som snart blir alene), ikke kan gå eller ringe til trygdekontoret og høre med dem om rettigheter man har som aleneforelder, istedenfor å spørre her inne. For det er jo så forskjellig fra komune til komune, og fra folk til folk. Er det ikke mye lettere å ta opp telefonen og snakke med en som kan gi deg direkte svar med engang?? Det er lov det az..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lovverket for trygdeytelser (Lov om folketrygd) som også inneholder paragrafene som gjelder for enslige forsørgere og Barnelovens paragrafer gjelder for alle landets kommuner.

 

Derfor er ikke dette forskjellig fra sted til sted.

 

Og om det plager deg så foreslår jeg at du ikke leser de innleggene. En del har problemer med å forholde seg til offentlige kontorer, så la dem spørre her.

Skrevet

Lighten up:-)

Nav har vel dem samme reglene alle steder da...Og det må da være lov til å spørre om sånt her inne vel??!!La vær å les de innleggene da hvis det plager deg sånn:-)

Skrevet

Seff er det lov å spørre. Og jeg leser ikke så mye av de innleggene, mest overskriften. Men nå leste jeg nettopp om en som snart ble alenemor. Hun jobber 100% og tjener over 200000. Og da spurte hun folk her inne hvor mye hun kunne få i os når hun har en slik inntekt. Altså...det må være mye lettere for henne å spørre nav enn å komme inn hit og spørre andre. Hvor mange % sjanse er det for at noen tjener akkurat det samme som henne, og får så og så mye i os, og som kan fortelle henne hvor mye hun kan få. Hun må da søke os uansett og da er det vel like greit å høre med dem hvor mye hun kan få...

Skrevet

du skjønner lille venn at hvis du skal ha svar på sånne ting som ca beløp, må du få et møte på nav først, ordne papirer osv, etc, og jeg jobber 100 % og rekker aldri før de stenger..... så å spørre mine med alene mødre før jeg skal leie meg en leilighet så jeg vet ca.....det er også ganske mye lettere å snakke med mennesker som har vært igjennom det samme.......!!!!!

Skrevet

Jaja, det skjønner jeg. Jeg jobber også 100%, ringte til nav og fikk pratet med dem.Spurte dem hvor mye jeg kunne få i det og det mens jeg tjente det og det. Gikk ganske fort. Jeg trengte ikke å gå innom kotoret deres engang. Dem sendte bare papirene til meg, jeg fylte dem ut og sendte dem og var det noe galt, ringte dem bare.

 

Men når du sitter der og lurer på hvor mye du kan få utbetalt, så er det ikke mye enklere å ringe nav og få et eksakt tall enn å venter på svar fra andre mødrer som bare kommer med ca. beløp?

Skrevet

Jeg er ikke irritert eller sint da jeg skrev innlegget. Jeg bare lurer, for det er så mange som spør: hvor mye kan jeg få i os når jeg tjener det...eller hvor mye krav har jeg på bidrag...etc. De som er her inne er vel ikke ansatt i nav, er dem???

 

greit at folk vil dele sine erfaringer, men hva er vitsen når det er så mye lettere å ringe et sted og få et nøyaktig svar...enn flere unøyaktige svar?

Skrevet

Og har folk problemer med å forholde seg til offentlige kontorer, så må dem vel bare bite i det. Trenger dem hjelp, så hopp i det. Det er ingen andre som kan hjelpe deg enn deg selv vel?

Skrevet

Hjelpe meg? Hvorfor svarer du meg slik? Jeg klarer meg utmerket selv, og prøver å hjelpe andre med å svare på det jeg kan.

Skrevet

Det er ofte raskere å få svar her, enn å ringe rundt på all slags kontorer og stå i telefonkø i evigheter! Dette er vel et forum der vi alenemødrekan hjlepe hverandre, også med juridiske ting.

Og nei, trygderegler er samme for hele landet, kun små ulikheter.

 

La være å lese de innleggene du!

Skrevet

Det er vel lov til å spørre og kritisere litt?? Og ja, kanskje trygderegler er det samme over hele landet, men ikke når du jobber ved siden av. For stønader går utra hvor mye inntekt du har. Og det er ingen her inne som har en eksakt svar når du legger ut hvor mye du tjener. Det er bare nav som har det svaret...

Skrevet

Og formelen for å regne ut hvor mye man f.eks. kan få i redusert OS ved siden av arbeidsinntekt er såre enkel. Det er nok ikke bare nav som kan svare på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...