Anonym bruker Skrevet 6. februar 2007 #1 Skrevet 6. februar 2007 Har dere satt dere inn i saken? Folk tror de sendte ned mme og folk blandet med skittent vann og barna døde. Ja litt det som skjedde, men det var for å hindre barna i å få Aids gjennom morsmelka. Tanken var faktisk god!!
selfangerkjerringa Skrevet 6. februar 2007 #2 Skrevet 6. februar 2007 hæ? hva er det jeg ikke har fått med meg nå?
mittlillebøllefrø&bøllefrøkna Skrevet 6. februar 2007 #3 Skrevet 6. februar 2007 Trodde ikke man kunne bli smittet av hiv gjennom morsmelka...?
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2007 #4 Skrevet 6. februar 2007 HIV smitter ikke gjennom morsmelka.............!
Tobarnsmamman :) Skrevet 6. februar 2007 #5 Skrevet 6. februar 2007 http://www.forskning.no/Artikler/2004/mai/1084267335.88 Les denne å ta ett standtpunkt selv alle sammen.. jeg fortsetter iallefall å boikotte, pga økonomi, dårlig vannkvalitet, sykdom og død er skremmende nok synes jeg. Morsmelken er også beskyttende mot hiv står det jeg. og alt annet som er bra med den. Men alle må få ha sin egen mening synes jeg!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2007 #6 Skrevet 6. februar 2007 Det ble argumentert med at hiv smittet gjennom morsmelk, men det er jo ikke tilfellet. Dermed skremte man mødrene til å kjøpe morsmelkerstatning, noe som er enda slemmere enn vanlig feilinformasjon.
Gjest Skrevet 6. februar 2007 #7 Skrevet 6. februar 2007 Det var vel ikke helt det som var saken....De gav to bokser med mme til mødrene når de var på sykehuset og sa at de var det beste.Så hadde de ikke råd til mme når de kom hjem og da hadde de heller ikke morsmelk..Da kjøpte de en boks,men gav alt forlite mme,de sparte for fargen ble det samme.de kunne ikke lese...I tillegg gav de skittent vann.Babyer døde som fluer... Boikotter ikke,for dette er mange år siden.På tide å gå videre.men trist er det uansett.
Gjest Skrevet 6. februar 2007 #8 Skrevet 6. februar 2007 Ikke lenge siden det var en dokumentar angående dette på tv.Den såg jeg.
Muffinsmamma Skrevet 6. februar 2007 #9 Skrevet 6. februar 2007 Om man googler på boikott nestlé finner man masse sider fra ulike land der alle er enige om ¨boikotte. Tviler på at dette bare er en "idé" noen har, dette har da skjedd og det er ille. Det er utrolig enkelt å boikotte dette, så hvorfor ikke? Har mange venner som gir nestlé og jeg ser ikke ned på dem av den grunn - men selv vil jeg virkelig boikotte.
Blomman Skrevet 6. februar 2007 #10 Skrevet 6. februar 2007 Hiv kan smitte gjennom morsmelka, men hvis det kun ammes er visst sjansene mindre for å bli smittet - så derfor er det enten fullamminge ller ikke amming. Dette hhar jeg fra ei jg kjenner som jobber i sørafrika med mange smittede. Og ja jg boikotter nestele så langt som råd er for Nestle har ikke akkurat prøvd å slutte med praksisen les mer på ammehjelpen.no (ang boikott..)
Hanne og jentungen Skrevet 6. februar 2007 #11 Skrevet 6. februar 2007 Hjelper det egentlig om intensjonen er bra når resultatet er fælt? Jeg har ikke tatt noe standpunkt og jeg aner ikke om hiv smitter via morsmelk, men jeg kjenner til saken. Mme ble introdusert til afrikanske mødre uten at disse ble satt ordentlig inn i jvordan det brukes. Når kvinnene ikke kan lese hvordan skal de da kunne vite hvor mye pulver per dl vann, at vannet MÅ kokes eller at flasker og tut må kokes mellom hver gang? Jeg har selv gjort feltarbeid i Ghana som er et av de best og mest utvikla landene i Afrika. Likevel kunne bare 30-40% av de jeg prata med lese.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå