To_små_prinsesser Skrevet 6. februar 2007 #1 Skrevet 6. februar 2007 Jenta mi på 14 mnd er så veldig glad i yoghurt. Hun får to beger til dagen, ett tidlig og ett til kvelds. Er dette for mye? Har kanskje hendt hun har fått tre også hvis hun er på besøk hos andre som passer henne og vi glemmer å si at hun har fått fra før f.eks... Men hun drikker ikke kumelk, vil ikke ha. Har akkurat sluttet å amme, for et par uker siden. Hun drikker cultura med smak, men hvor mye er for mye? Noen som vet hvor mye yoghurt og cultura vi kan gi i løpet av en dag så lenge hun ikke drikker melk?
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2007 #2 Skrevet 6. februar 2007 Hvis du gir så mye så regner jeg med at du bruker yoghurt uten sukker. Ellers synes jeg du gir henne mye sukker
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2007 #3 Skrevet 6. februar 2007 Tror du skal holde deg til ett beger om dagen. Er ikke bra for tennene heller, er mye syre i yoghurt. Gi henne heller frukt som mellommåltid eller som avsluttning på måltider:) Det er ikke så lett dette med mat til ett åringene:)
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 6. februar 2007 #4 Skrevet 6. februar 2007 Det kommer ann på hvilken yoghurt du gir,jeg gir Luke 2 stk hver dag,men det er naturell og uten sukker.Jeg gir også 2 fordi han ikke drikker melk(nekter plent å drikke det,brekker seg bare) Hvis du gir 2 Litago f eks så blir det endel sukker iløpet av dagen.
Gjest Skrevet 6. februar 2007 #5 Skrevet 6. februar 2007 Siste rykte på yoghurt fronten... sukkeret i Litago er spaltet ned på en slik måte at det ikke er like "usunt" som sukkeret i vanlig tine yoghurt. Dermed nlir litago litt sunnere. Viktig kalsiumkilde for barn som ikke drikker kumelk. Husk damer....det er sukker i frukten dere putter i naturell youghurt. Akkuratt nå gir jeg tine sviske yoghurt, fordi det har så fin effekt på magen. Og den lille prosenten forskjell i sukker på yoghurten den brennes bort i løpet av dagen iform av hopping, løping ivrig dansing osv.... Hun blir nok sukkeraddict som resten av oss når hun kommer i tenårene og kan velge selv! Prøver å gi en sunn start, og det er vel det de fleste av oss ønsker ;o) Yoghurt er ikke bare sukker!
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 6. februar 2007 #6 Skrevet 6. februar 2007 Heheh..nei,enig med deg at yoghurt ikke bare er sukker...men hvorfor gi det med sukker hvis det finnes et annet alternativ?
MiPE Skrevet 7. februar 2007 #7 Skrevet 7. februar 2007 Hei På helsestasjonen der jeg går har de sagt at de ikke skal ha mer enn 6 dl med melkeprodukt ila en dag.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2007 #8 Skrevet 7. februar 2007 Det er akkurat dette jeg ikke skjønner heller - det er jo ingen tvil om at det er bedre med yoghurt naturell - evt. med frukt, enn sukret yoghurt - uansett om de hevder det er spaltet på en annen måte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå