Gå til innhold

Dere med 4 mnd gml baby..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sover de mye på dagtid? syns min baby sover lite. Litt på formiddag og hvis vi kjører vogn, og kanskje litt på kvelden. men hun sover iallefall 8-10 timer sammenhengende om natten. Hun liker også best at jeg ser på henne hele tiden, vil ikke bli overlatt til seg selv i vippestol. er dette vanlig på denne alderen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Junior her har ca 3 dupper på dagtid. Blir gjerne forskyvninger eller litt ekstra søvn når vi er ute og triller. Men som regel er det en dupp før 12 og to etter. Leggingen kommer an på når siste duppen var. Som i går, da han sluknet kl 18 og sov en time, ble kveldsstell og legging i 22 - tida.

Vi har ikke vippestol til ham, men han ligger mye på krabbeteppet sitt på gulvet. Der kan han leke for seg selv en god stund, men han prater og søker øyekontakt med oss. Noen ganger klager han litt, og blir fornøyd hvis jeg setter meg på gulvet sammen med ham, andre ganger er han ikke fornøyd før jeg tar ham opp. Men det er ikke noe problem å ha ham på gulvet mens jeg f.eks tar oppvasken eller henger opp klær nei:-)

Han er 4 mnd.

Skrevet

Han sover mye mer på dagen nå enn det han har gjort tidligere, i går kveld sov han feks fra 18-20,sovnet igjen kl 2045, endte med at han våknet kl 24 og hver time etter det, noe han aldri har gjort før. Håper ikke dette er noe vi skal begynne å stri med hver natt. Han har foresten vært mer urolig på dagtid nå også.

Skrevet

Hei :) Min 4-mnding sover mindre nå på dagen enn hun gjorde da hun var nyfødt, men legger seg også tidligere. Her er det også stort sett 3 dupper. Vi står opp i 7 tiden, og hun sover vanligvis en time/halvannen fra klokken halv ni/ni. Sover så i 12-tiden, varierer fra en time til to eller litt mer hvis vi er ute og triller. Sover igjen i fire-femtiden, rundt en time da også, noen ganger litt lenger hvis hun har sovet lite tidligere på dagen. Legger seg for natta i syv-halvåttetiden. Hun krever også litt mer underholdning nå enn tidligere, ligger på gulvet men kjeder seg fort. legger frem litt leker, varierer rom, bruker litt vippestol og endel bæresele når hun er urolig. det aller beste er når mamma tuller og leker, men det har jeg ikke alltid tid til....

Skrevet

Gutten her sover 3 dupper på dagen, men alle på kun en halv time hver. Sånn har det vært hele tiden her, sover ikke lengre i gangen. Men på natta sover han lenge da, legger seg mellom 18.30 og 19.30 og sover da til 05-06 på morgenen, da vil han ha mat. (Kan våkne i mellomtiden noen ganger, og bare vil ha smokken), da sovner han som regel mens han spiser, også sover han til 08-09, da er det morgen. Før jul sov han 14 timer i strekk på natta, men han behøver nok mere mat nå, så nå våkner han etter ca 10-11 timer..

Men det er ikke før nå han har begynt og våkne for og få smokken, er det andre som har begynt med det nå? Noen ganger må han opp og få litt nærhet også før han sover videre.. Var aldri slik tidligere.

Så lenge han ikke er trøtt eller sulten kan han sitte en bra stund i vippestolen, eller ligge på golvet alene, uten at han sutrer...

Skrevet

Hei har vi det omtrent som Barbala beskriver..:)

Skrevet

her sover tulla kune en laaang stund på dagen. sover i vognen sånn i tolvtiden da pleier vi å gå tur, og da kan hun fint sover 4 timer.

Skrevet

Vi står opp ca 8, da legger hun seg igjen ca 9.30-10 (ute i vogna) og sover 2-4 timer, oftest 3. Legger seg igjen ca 15 (spørs hvor lenge hun sov først på dagen), sover da ca 1-1,5 time. Og så har hun en dupp på max 30 min ved 17-18 tida. Legger seg for kvelden ca 19.30-20. Har da 2-3 måltider før vi står opp. Ligger gjerne å pludrer under baby-gymmen sin på gulvet her. Kan ligge 45 min å kose seg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...