Anonym bruker Skrevet 6. februar 2007 #1 Skrevet 6. februar 2007 Når kjærsten og jeg fant ut at jeg var gravid var det faktisk han som foreslo at vi kunne beholde baby`n. Han gleder seg masse og fryder seg over å kjenne liv på utsiden av magen min:) Nå, etter jul, viser det seg at han har en noe forsinket reaksjon og er totalt overveldet ved følelsen av å skulle bli pappa. Han er så langt nede at han ikke klarer å jobbe... Jeg veit at det ikke bare skyldes at jeg er gravid, at han er deperimert om dagen, og det er han flink til å påpeke også! Det jeg lurer på er: Hvordan får jeg han til å åpne seg? Trenger han å prate med meg nå eller burde det holde med at han har en dialog med legen sin? Har pest han en masse om dette, men han sier han er redd for at jeg skal bli såra av det han har å si og at jeg skal tro det er min skyld... Føler jeg burde stelle meg litt på sidelinja her, men HATER å se at han har det så vondt som han har det nå! Og klarer liksom ikke bare la være å prøve å støtte opp, selv om jeg føler jeg kommer til kort... Hvis noen kommende pappa`r kanskje hadde noen synspunkter på hvordan dette kan takles fra min side??
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2007 #2 Skrevet 7. februar 2007 Jeg vet ikke om det hjelpe så mye at jeg skrive dette. Men da jeg ble gravid, fikk eksen min helt angst. Så han gikk til en psykolog. Nå er han en kjempe god far for sønnen sin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå