Gå til innhold

forvirret...


minibolla

Anbefalte innlegg

Hei igjen vet ikke om det forrige kom med...jeg er forvirret ang hvor mange uker jeg er siden på bim står det 7 uker og iminbarneverden står det at jeg er 5+6 hvorfor regner de ikke likt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kan være at på bim står er det mors sjuende uke, mens (veit jo ikke) kan det være at i minbarneverden er det embryoets alder??? da vil det jo skille ca 14 dager....... en tanke om det iallfall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir også forvirret av alle kalkulatorene :)

Jeg kjenner ikke kalkulatorern i min barneverden, men kan det være sånn at ikke begge tar hensyn til din syklus? Det gir iallfall utslag hos meg.

 

Men bortsett fra det så er jo resultatene ikke så langt fra hverandre. 5+ 6 er på BIM det samme uke 6. Så 6+0 vil si at du går inn i din 7. uke.

 

.. erh.. det ble visst ikke så bra forklart som det var i holdet mitt.. hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noen kalkulatorer som regner et svangerskap et par dager lenger enn andre. Dette fordi man ser at snittet på et svangerskap er 40+2 (synes jeg å huske) 5+6, altså i din 6.uke, er jo bare en dag unna 6+0, altså din 7.uke. Så det stemmer nok det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bim skriver den uken du allerede har startet på, eks 5+6, hvis du har fem fullgåtte uker pluss 6 dager er du i din 6 uke. 6+1 blir at du akkurat har startet din 7 uke. Babyverden gjør det motsatt og regner bare de 5+6 du har og kaller det uke 5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...