Gå til innhold

Bokstavkjeks!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere sett at Bokstavkjeksen har kommet tilbake?! I ny og litt sunnere utgave.

Kjeksen er nå testet av både Leo og meg og vi gir den en 6'er ;-) Enenste minus må være at jeg synes selve bilen var finere før... Litt mer langstrakt lix... Nå ser det mest ut som en politibil i konebilformat...Ja, ja... Men kjeksen var god altså!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heia bokstavkjeks!!

Har ikke fått kjøpt ennå, men leste historien i helgen. Synd du ikke likte bilen da Gummis, kanskje du må gi den til Leo :)

Skrevet

Bil?????????????

Er det ikke Bokstavkjeks BOKSTAVER?????

Eller? :-)))

Skrevet

Joda, kjeksen er bokstaver. Vi spiser oss gjennom navnene våre i skrivende stund... Men kjeksen ligger i en eske som ser ut som en bil. Husker jeg pleide å kjøre rundt med disse jeg da.. Passet perfekt til Barbie... Denne nye skal Leo få altså for den likte jeg ikke ;-)

Skrevet

Hmmmm.... Trodde de lå i pose jeg................ *kverulerer*

Meeeeeeeeeeeeeeen jeg er sikkert for UNG!!!! De lå sikkert i eske FØR min tid ;-)))))))))))))))))))))

Skrevet

Det er faktisk riktig, kjære! For de siste årene før den ble trukket, altså på 80-tallet lå den i pose... Men da drev vi store jentene med helt andre ting skjønner du ;-)

Skrevet

Bare jeg som snek meg til å spise litt bokstavkjeks innimellom altså???

Men du.... 80-tallet? Er du sikker på at vi ikke har fått kjøpt den etter det?

Skrevet

1933 Bokstavkjeksen lanseres i poser

1940-tallet Bokstavene kommer i røde, blå og hvite biler

1950 Kjeksen får bare kjøre i en liten grønn bil

1970 Første og eneste bil med ski på taket

1972 Produksjonen ble for første gang maskinell

1980 Biler ble erstattet med bare poser. En periode brukte man også buss merket "Kjeksatur"..

1990-tallet Navnet ble endret til ABC-kjeks mot slutten av tiåret

2001 Produksjonen innstilles...

Så den ordentlige kjeksen i ordentlig bil var altså slutt i 1980 ;-) Men sånn juksekjeks i poser fikk vi helt frem til for 6 år siden da ;-)

Skrevet

Jeg har så langt navn.... og så var jeg litt dårlig på rettskriving...jeg misslikte fasongen på kjeksene men elsket smaken! HURRA- de er tilbake!

Skrevet

He he, Gummis - hurra for Google!!!

Skrevet

hehehe... Jeg tok ABC-kjeks for å være bokstav kjeks jeg da ;-)))

Skrevet

Er de tilbake??? Jippi!

Det var mye lørdagsgodt og bilturer fra barndommen det, hehe.

Gjett hva småtrollene skal få på lørdag da,. hehe.

Skrevet

Jeg ble veldig lei meg da jeg oppdaget at bokstavkjeksen var borte fra hyllene. For noen måneder siden oppdaget jeg imidlertid at de hadde fått det inn igjen i en butikk i nærheten. Det var en annen produsent enn Sætre (var vel dem som hadde det før), men de er ganske gode. De er i avlange poser.

Men den sunne varianten du snakker om, Gummelillan. På hvilken måte er den sunnere? Er det fullkornmel i den? Er det Sætre som har den?

Skrevet

Jepp, bare Sætre som har den "ekte". Og nå kommer den sunnere med fullkornmel og mindre sukker enn i tradisjonelle "barnekjeks" som jo alt for ofte har alt for mye sukker i seg. Og selvsagt helt uten transfett ;-)

Og nei, jeg jobber ikke for Sætre... ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...