Gummelillan Skrevet 6. februar 2007 #1 Skrevet 6. februar 2007 Har dere sett at Bokstavkjeksen har kommet tilbake?! I ny og litt sunnere utgave. Kjeksen er nå testet av både Leo og meg og vi gir den en 6'er ;-) Enenste minus må være at jeg synes selve bilen var finere før... Litt mer langstrakt lix... Nå ser det mest ut som en politibil i konebilformat...Ja, ja... Men kjeksen var god altså!!!!
Karomamma Skrevet 6. februar 2007 #2 Skrevet 6. februar 2007 Heia bokstavkjeks!! Har ikke fått kjøpt ennå, men leste historien i helgen. Synd du ikke likte bilen da Gummis, kanskje du må gi den til Leo
Babyonboard ;-) Skrevet 6. februar 2007 #3 Skrevet 6. februar 2007 Bil????????????? Er det ikke Bokstavkjeks BOKSTAVER????? Eller? :-)))
Gummelillan Skrevet 6. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 6. februar 2007 Joda, kjeksen er bokstaver. Vi spiser oss gjennom navnene våre i skrivende stund... Men kjeksen ligger i en eske som ser ut som en bil. Husker jeg pleide å kjøre rundt med disse jeg da.. Passet perfekt til Barbie... Denne nye skal Leo få altså for den likte jeg ikke ;-)
Babyonboard ;-) Skrevet 6. februar 2007 #6 Skrevet 6. februar 2007 Hmmmm.... Trodde de lå i pose jeg................ *kverulerer* Meeeeeeeeeeeeeeen jeg er sikkert for UNG!!!! De lå sikkert i eske FØR min tid ;-)))))))))))))))))))))
Gummelillan Skrevet 6. februar 2007 Forfatter #7 Skrevet 6. februar 2007 Det er faktisk riktig, kjære! For de siste årene før den ble trukket, altså på 80-tallet lå den i pose... Men da drev vi store jentene med helt andre ting skjønner du ;-)
Babyonboard ;-) Skrevet 6. februar 2007 #8 Skrevet 6. februar 2007 Bare jeg som snek meg til å spise litt bokstavkjeks innimellom altså??? Men du.... 80-tallet? Er du sikker på at vi ikke har fått kjøpt den etter det?
Gummelillan Skrevet 6. februar 2007 Forfatter #9 Skrevet 6. februar 2007 1933 Bokstavkjeksen lanseres i poser 1940-tallet Bokstavene kommer i røde, blå og hvite biler 1950 Kjeksen får bare kjøre i en liten grønn bil 1970 Første og eneste bil med ski på taket 1972 Produksjonen ble for første gang maskinell 1980 Biler ble erstattet med bare poser. En periode brukte man også buss merket "Kjeksatur".. 1990-tallet Navnet ble endret til ABC-kjeks mot slutten av tiåret 2001 Produksjonen innstilles... Så den ordentlige kjeksen i ordentlig bil var altså slutt i 1980 ;-) Men sånn juksekjeks i poser fikk vi helt frem til for 6 år siden da ;-)
Velve Skrevet 6. februar 2007 #10 Skrevet 6. februar 2007 Jeg har så langt navn.... og så var jeg litt dårlig på rettskriving...jeg misslikte fasongen på kjeksene men elsket smaken! HURRA- de er tilbake!
Babyonboard ;-) Skrevet 6. februar 2007 #12 Skrevet 6. februar 2007 hehehe... Jeg tok ABC-kjeks for å være bokstav kjeks jeg da ;-)))
Dailis Skrevet 6. februar 2007 #13 Skrevet 6. februar 2007 Er de tilbake??? Jippi! Det var mye lørdagsgodt og bilturer fra barndommen det, hehe. Gjett hva småtrollene skal få på lørdag da,. hehe.
ettbarnsmammaen Skrevet 6. februar 2007 #14 Skrevet 6. februar 2007 Jeg ble veldig lei meg da jeg oppdaget at bokstavkjeksen var borte fra hyllene. For noen måneder siden oppdaget jeg imidlertid at de hadde fått det inn igjen i en butikk i nærheten. Det var en annen produsent enn Sætre (var vel dem som hadde det før), men de er ganske gode. De er i avlange poser. Men den sunne varianten du snakker om, Gummelillan. På hvilken måte er den sunnere? Er det fullkornmel i den? Er det Sætre som har den?
Gummelillan Skrevet 6. februar 2007 Forfatter #15 Skrevet 6. februar 2007 Jepp, bare Sætre som har den "ekte". Og nå kommer den sunnere med fullkornmel og mindre sukker enn i tradisjonelle "barnekjeks" som jo alt for ofte har alt for mye sukker i seg. Og selvsagt helt uten transfett ;-) Og nei, jeg jobber ikke for Sætre... ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå