Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er litt over 3 mnd. Han er stor (ca 8 kg) og har enorm apetitt. Spiste nesten hver time på nettene frem til han var 3 mnd. Nå har jeg sluttet å gi han mer enn 2-3 ganger mellom 20 og 07 og roer han ned med byssing og vugging. men han våkner fortsatt hver time. Legger seg kl 20 og sover da til nesten 24, men derfra er han våken 1,2,3,4 osv. Er ganske sliten etterhvert. Noen tips til å få han til å sove i lengre perioder???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje han er mer sulten.. Kanskje du kan begynne med grøt på kvelden

Skrevet

Ville ikke gitt grøt så tidlig. Hør evt med helsesøster først. Noen gir litt mme på flaske før natta fordi det er tungere å fordøye enn morsmelk/han føler seg mett lengre. Men ha i minne at mm er best så gi begge deler!

Jeg var i samme situasjon da lillegull var 2 mnd...fant ut at det hjalp på søvnen å samsove. Hun trengte trygghet og kroppskontakt. Dette er også litt omdiskutert, men i følge GRo Nylander er det ikke beviser på at det er farlig i forhold til krybbedød.

Lykke til.

Skrevet

Jeg ville ha gitt han litt mme etter amminga om kvelden.

Er du sikker på at det er sulten han er når han vokner. Kan det være han har vondt i magen, er selskapssyk, har suttebehov, er ukomforabel el.

Skrevet

er ikke sikker på at han er sulten så lenge jeg klarer å roe han og få han til å sovne igjen uten mat. Hadde trodd at etter noen netter ville han "lære" seg at det ikke var mat så ofte og at han dermed sov lengre perioder. Jenten min på 3 år våknet 1-2 ganger på natten fra hun var født og frem til hun sov natten gjennom ved ca 6 mnd, så jeg var ikke forberedt på så mye nattevåk:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...