Anonym bruker Skrevet 6. februar 2007 #1 Skrevet 6. februar 2007 Lillegutt på 9 uker har begynt å spise så dårlig de siste dagene..blir bekymret. Han har god almentilstand, men han er litt småtett i nesa virker det som, det surkler på en måte litt når han puster iblant, men sånn har han vært hele tiden så vet ikke helt (drypper uansett med saltvann) og sover litt mer enn før. Riktignok var han en skikkelig storspiser og er en liten plugg, så han lider ingen nød sånn sett, men jeg blir jo litt bekymret når han spytter ut flaska, sovner underveis og/eller drikker mye mindre enn før. Det går jo noen timer mellom hver gang han er sulten. Har prøvd å amme litt for å få i han litt mm, men han sovner som regel der og, og jeg vet jo ikke hvor mye han får i seg derfra. Prøver å mate han oftere enn han sier fra, litt redd for dehydrering... Har pleid å lage porsjoner på 160 ml mme, før drakk han ikke nødvendigvis alt, men ofte. Nå drikker han 60-100 ml som regel, ikke mer. Jeg har hatt vondt i halsen av og på i snart 3 uker nå, mistet stemmen en periode og er slapp av og på fra dag til dag. Iblant føler jeg meg helt elendig. Teit spørsmål kanskje, men kan babyer få vondt i halsen?! Kanskje derfor han ikke orker å drikke så mye? Kan legge til at vi skal til legen senere idag.. Ville bare høre om det er vanlig med sånne svingninger i apetitten, eller om det er tegn på at han er syk..?
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 6. februar 2007 #2 Skrevet 6. februar 2007 Hei du;) Tror det er helt normalt jeg... Mini her var sånn i hvertfall.. men når han er tett i nese prøver jeg å mate hen "sittende" liksom.. da går det lettere .. jeg og matet oftere enn ellers ,men det resulterte jo bare i at han ble enda mer småspist til hvert måltid.. .. han sier jo i fra når han er sulten?? prøv med litt kokt lunkent vann.. det kan løsne opp litt slim
kleenex Skrevet 6. februar 2007 #3 Skrevet 6. februar 2007 Har du prøvd å sprute mm i nesa for å få løsna litt opp, det fungerer alltid her
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå