Monemokk Skrevet 6. februar 2007 #1 Skrevet 6. februar 2007 Da tenker jeg ikke på dagpendling, men på ukependling eller 2-3 dagerspendling. Skal til samtale ang en veldig spennende jobb, den er et stykke hjemmefra. Tanken min er å ha hjemmekontor 3dg uka, og være tilstede på jobben 2 dg/uke, evt at det blir litt fleksibelt. Har to små barn, og kommer jo til å se mindre av de, og det er her mine kvaler kommer inn... Samtidig ønsker jeg en karriere, og å ha en spennende hverdag der jeg trives. Blir mer ansvar for pappaen, men det er han klar over. Han er også opptatt av at jeg skal ha en jobb jeg trives og utvikler meg i. Er det noen som kan fortelle om sine erfaringer med pendling og det å være borte fra barna ?
Da HarViTreUnger Skrevet 18. februar 2007 #2 Skrevet 18. februar 2007 Jeg kjenner en som ukependlet. Hun sa at det gikk fint, men at hun ble sliten av reisen (det var langt til jobben). Hun jobbet lange dager og var veldig fokusert når hun var på jobben mens de dagene hun var hjemme så valgte hun å arbeide kortere dager. Hun synes at det gikk fint, men hun hadde vel litt følelsen av at hun ikke var skikkelig "tilstede" hverken hjemme eller på jobben. Men hun hadde lederansvar på jobben da og det hadde nok noe med saken å gjøre. Jeg ville gjort det om dere begge er inntilte på det. To dager er uansett ikke lenge borte når du kan jobbe hjemme for det meste. Lykke til )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå