Gå til innhold

hva skriver dere i

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle 2007 bruder

Jeg sitter med invitasjonene og lurer litt på hva dere har skrevet i deres invitasjoner??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vu har skrevet...

Mitt navn @ Hans navn

Har den glede av og invitere

Gjestens navn

Til vårt bryllup

Lørdag den 30juni 2007

Vielsen finner sted i den norske sjømannskirken

I København kl 15.00

Etterfulgt av mottagelse og middag på

Phoenix Copenhagen kl 17.00

Antrekk: Mørk dress/ Smoking

Su innen 1april

Også har vi laget svarkort hvor det står

Gjestens navn

Boks til og krysse av : ___ gjester kommer

Boks til og krysse av; Er desverre forhindret fra å komme

i bryllupet den 30juni...

Su 1april

Skrevet

Fin invitasjon, Husmusa! Men du har noen skrivefeil her som du bør rette, spesielt to som er nokså alvorlige. Kan jo selvsagt hende at du bare har skrevet det sånn her og annerledes på invitasjonen!!!

Aller først: Du må skrive slik: Har den glede av Å invitere

Du har skrevet her: Lørdag den 30juni 2007. Når jeg leser dette, så blir det: Lørdag den tredvejuni 2007. Ser du hvor mye en punktum kan gjøre? Med riktig tegnsetting skal det stå: Lørdag 30. juni (Kutt ut DEN og sett punktum bak 30.)

I tillegg mener jeg at du bør ha med gateadresser, både til sjømannskirken og til Phoenix. For meg er ordet "Etterfulgt" litt stivt og vanskelig, men det fungerer greit. Jeg ville nok skrevet det enklere, kanskje noe sånn: Etter vielsen blir det mottagelse og middag på...

Skrevet

Pokker, nå er det tredje gangen jeg prøver å lage en penere avslutning på innlegget mitt... Blir stadig avbrutt. Ellers ren og stilig invitasjon! :-)

Skrevet

ja og å regelen kan jeg ikke. Enkelt og greit, jeg kan den bare ikke. Det innrømmer jeg. Men er ingen som har sagt noe på det når de fikk invitasjonene.

30juni er bare sånn jeg skrev d her. Er punktum etter i invitasjonene.

Gateadr til hotellet har jeg med. Men ikke i invitasjonen. Det er lagt m brosjyrer med informasjon fra hotellet. Også informasjon om hvordan man kommer seg dit fra flyplass og båten fra Oslo.

Og komme seg fra hotellet til kirken er det vi som står for.. Så det går nok bra :)

Skrevet

OK!

Å foran verb i infinitiv.

Og når du binder sammen noe.

Skrevet

Er litt usikker selv jeg.... fint med flere tips!

Hittil har jeg kladdet denne:

Velkommen til bryllup!

Vi har den glede å invitere

....................................

til vårt bryllup

lørdag 16.juni 2007

Vielsen finner sted i xxxkirke kl. 14.00

Deretter inviterer vi til middag og bryllupsfest

på xxxxxxx kl. 16.00

Mitt navn og hans navn

S.u. innen 1.mai 2007

tlf.nr mitt og tlf.nr hans

e-post adresse

Skrevet

Fin, synes jeg. Du skal ikke ha med dresskode? Hvis du skal, så kan det stå rett over s.u.

Skal jeg pirke, eller la være...??? Bitteliten pirk, da... Husk mellomrom mellom datoen og månedsnavnet...

Skrevet

Her er det noen forslag hvis du går inn på betilling..http://www.kortbutikken.no/default.aspx?page=0&action=ShowCards&command=Blomster&pagenr=2&pagersize=4

Skrevet

Hehe, måtte nesten sjekke profilen din kakao, skjønner du er lærer ja.. c",)

Skrevet

Nei, skal ikke ha med dresskode i vår invitasjon.

Og det er mellomrom i selve invitasjone, men takk likevel;)

Er det mange av dere som sender ut svarkort?

Vi tenkte å nøye oss med tlf og mail vi...

Skrevet

På fremsiden hadde vi et bilde av oss selv, og "Bryllupsinvitasjon" skrevet på. På første siden inni hadde vi et selvskrevet dikt som handlet om oss to fra vi møttes og veien vår frem til hit vi står nå. På siste siden stod der:

Vi har gleden av å invitere x & x til middag på xxx kl 1600 den xx.xx.xx. Vielsen vil finne sted i xx kirke kl 1400. Så navnene våres. Under skrev vi s.u innen xx.xx.xx. Og nummer og epostadresse de kunne svare til.

Skrevet

Vi fylte bare ut de åpne feltene :) Vi gjorde det enkelt og kjøpte ferdige hos bokhandler. Vi fikk litt liten plass til å skrive det vi ville ha med, så det var litt kjedelig men ellers var de veldig greie og ikke minst fine å se på :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...