Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei,

jeg er alene med ei snella på 15 mnd og pappaen hennes bor i utlandet. Så er i bunn og grunn alene med henne, og det er ikke noe problem, for har vært forberett på det fra jeg ble gravid og valgte å beholde. Men lurer litt på om det er andre som meg og om dere har noe særlig avlastning og hvordan dere får det? Har en litt snodig familie som stiller opp i ny og ne, og lurer på om jeg skal prøve noe annet mer regelmessig for snella..

Tips og råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er alene med mini på 3 1/2 mnd, har en kjæreste som ikke er barnefar men vi bor ikke sammen enda. Har lite avlastning da barnefaren ikke er i bildet (enda hvertfall), har hatt barnevakt 3 kvelder siden han ble født og skulle gjerne hatt mer siden jeg er veldig sliten. Snakket med barnevernet om de kunne hjelpe meg, men neida, skulle jeg få hjelp fra de måtte jeg skrive en bekymringsmld på meg selv om at jeg ikke maktet å ha han alene. Det gidder jeg da ikke!! Du kan jo ta deg en prat med bv og se hva de sier, han jeg snakket med hadde ikke peiling virka det som...

Skrevet

Har ikke prøvd selv, men har hørt det kan være vanskelig å få avlastning. Men ring feks familieværnkontoret å hør, de vet hva som kreves for å kunne få avlastning. Det jeg gjorde i børjan var å "bruke" venner, flere som syntes det var stas å låne en liten en for en kveld eller natt, uten at det var direkte barnevakt som jeg måtte betale.

Skrevet

Jeg har ikke avlastningshjem, snuppa er snart 3 år og jeg har henne helt alene. Men vet at Amathea også organiserer litt dette med avlastningshjem. Hør med de :-)

Skrevet

Jeg har hørt om noe med besøkshjem? En venninne av meg har det nå, og hun syns det er så deilig. En helg i mnd, sover sønnen hennes hos besøkshjemmet. Hun gruet seg fælt, for han har aldri vært borte fra henne. Men det gikk bedre enn det hun forventet.

Ellers kan du jo søke bhg plass, for det bruker jeg som avlastning to dager i uken. Og det syns jeg er kjempe fint. Han fikk plass da han var ca 17 mnd.

Skrevet

takk for alle svar og råd:)

har lenge vurdert avlastningshjem, men tror jeg venter litt til. har snakket litt med mormoren min idag, og selv om hun bor 3 timer unna så sa hun idag at hun gjerne ville ha tulla en helg i mnd. så da ble jeg kjempe glad:)

og jeg har søkt om 50% barnehage plass til høsten,så da får jeg jo litt fri, men tenkte å bruke den tiden til jobb og skole.

har akkurat fått meg nye kjærsste og han er heldigvis veldig forståelsesfull og synes ikke det gjør noe at snuppa er hos meg hele tiden. men er jo noe med å ha litt alene tid også.

får se hvordan det blir når vi kommer i orden i oslo og hverdagen der kommer og tar oss:)

men fint vi er flere der ute:)))

Skrevet

hei! jeg har ei snuppe på start 2 år og jeg er student og alene. faren vil enkelt og greit ikke ha henne. jeg har spurt ang det med avlastning og fikk da beskjed om at barnevernet måtte inn og vurdere situasjonen min. jeg får det sannsynligvis ikke. derfor orker jeg ikke prøve en gang. men har hørt med kjente og familie om det er noen som har mulighet og ønske om å hjelpe meg. regner med det ordner seg. tror det lureste er å ordne det privat etter hva jeg har funnet ut ihvertfall.

lykke til!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...