Anonym bruker Skrevet 6. februar 2007 #1 Skrevet 6. februar 2007 Jeg er alenemor med en sønn på 2 år. Han går fult i bhg, og jeg studerer 3 dager i uken. Og jeg trives kjempe godt som alenemor. Noen ganger er det slitsomt, men slik som vi har det, syns jeg at det egentlig ikke er så ille. Hverdagen hos oss, ville jeg ikke bytte mot noe annet. Jeg henter han i bhg etter skolen, går kanskje en tur i butikken, tar bussen hjem, trille opp en svær bakke, komme hjem tidsnok til barne tv. De dagene vi kommer tidlig hjem, lager jeg alltid en lett middag som vi spiser sammen, men ellers de dagene vi kommer sent hjem, lager jeg et par brødskiver til sønnen min, mens han sitter og ser ferdig barnetv. Så kl. 19 er det rett til sengs. Og da ligger han som oftes i ca. 30 min og skravle for seg selv, før han faller i søvn. Og jeg driver med mitt, til ca. 22.30 før jeg går og legger meg. I helgen gjør vi de tingene vi ikke får gjort på hverdagen. Vi spiser frokos sammen, leker, spiser middag og koser oss ekstra. Slik er livet mitt nå. Noen her som har lyst å fortelle om hverdagen hjemme hos dere??
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2007 #2 Skrevet 6. februar 2007 Jeg stortrives med hverdagen selv om den er hektisk. Har to barn. En normal dag består av at jeg står opp veldig tidlig for å få tid til å trene. Deretter går jeg på badet før jeg vekker ungene. Mens ungene er på badet lager jeg i stand matpakker og frokost til oss. Vi spiser i 8 av 10 tilfeller frokost sammen. Så følger jeg på skolen og i barnehagen, før jeg selv drar på jobb. Jobber fulle dager og henter deretter barna. Så er det lekselesing og middag. Tre ettermiddager i uken er det trening for ungene. Etter trening drar vi hjem for å spise kveldsmat. Tar kveldsstellet og leser en bok på senga. Når ungene er i seng tar jeg dagens husarbeid før jeg setter meg med studiene mine. Kl. 24 er jeg stort sett i seng. I helgene er vi stort sett ute fra tidlig morgen til sent på kveld. Annen hver helg tilbringer jeg med "min gode venn" og venninner. Og jeg kunne ikke hatt det bedre.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2007 #3 Skrevet 6. februar 2007 Så fint innlegg, er akkurat slik jeg tenker om dagen også, på vei til å bli alene rett rundt hjørnet... Jeg har også datteren min på 17 mnd. fulltid i barnehage, går på skole hver dag bortsett fra fredager (undervisningsfri:)). Til høsten begynner jeg på skole med undervisning 3 dager i uken, så dagene dine høres veldig ut som det jeg har i vente. Og jeg kan ikke tenke meg noe annet enn at det blir kjempekoselig å få bruke tiden sin sammen på en fin og nær måte, i forhold til å gå rundt sammen med en mann som man aldri kan bli lykkelig med. Vi hakker på hverandre og får en utrolig dårlig kjemi når det gjelder å oppdra/ta vare på datteren vår sånn som ting er mellom oss. Mye bedre å være hver for oss og ha et godt samarbeid om henne, være mer harmoniske mennesker, selv om prosessen fremover nå bli tøff. Skal se på en leilighet i morgen, så håper jeg kan flytte ut snart. Funker ikke å gå rundt her under samme tak, blir bare kunstig og tilgjort stemning. Gleder meg til å lage mat, ta ansvar for og bruke tid på de hverdagslige tingene med irritasjonen lagt bak meg. Kose meg med datteren min og lage fine rammer for det nye. Selv om jeg gruer meg enormt til all dritten som kommer nå først, så ser jeg veldig frem til alt er over. Vet at dette er det rette, etter utallige forsøk på å fikse noe som ikke lar seg fikse. :-)
SK&Maylen Skrevet 6. februar 2007 #4 Skrevet 6. februar 2007 Snuppa mi er ett år, eg er enda heime da eg ikke har fått jobb! Så vi står opp kvar dag klokka halv 10, så spiser ho frokost, mens eg springer på badet og trykker litt på pcen osv! SÅ leiker vi og koser vi oss, er enten en tur til sentrum, eller går ut en tur, eller lignende, i 1-2 tida så legger ho seg, og sover noen timer, alt fra 1-3, så er det opp å stå, da er det middag når ho våkner, den spiser vi sammen! Ho f¨r grise så masse ho vil, helst gi litt til pusan! Så når klokka er 6-halv 7 er det kveldsmat med graut, og kveldskos, av og til ei bok eller en sang, melk og tannpuss! I seng i 7-halv 8 tida! Så sitter no eg her da, til klokka er en 12-2 før eg legger meg! Når ho er med pappan sin, så tar eg tid til å vere bare meg, gå ut, vere med venner, slappe av heime og bare sove, eller lignende! Men er alltid fantastisk herlig å få ho igjen Noen dager er slitsom, self, som visst eg er sjuk, eller ekstra trøtt osv, men sånn blir det jo bare! Eg trives eg! Man føler seg ensom av og til, men det er vel bare naturlig!
ukjent Skrevet 6. februar 2007 #5 Skrevet 6. februar 2007 Jeg er i permisjon ennå da gutten min bare er 7mnd. Jeg skal ikke tilbake i jobben jeg har perm fra, og skal nok sannsynligvis studere til høsten. Vi er mye rundt på besøk og turer,heldigvis er gutten veldig grei å ha med å gjøre. Så leker vi, synger og "prater". Ja, jeg har det stort sett veldig bra som alenemor. Men jeg må innrømme at jeg gleder meg til å gjøre noe annet enn å være hjemme. Det blir bra når han begynner i bhg til høsten. Har tenkt til å gjøre som deg og studere deltid, slik at det ikke blir så lange dager for han i bhg. Likevel er det mye som kunne vært enkelre, særlig forholdet til barnefar og tilgang på avlastning.
Gjest Skrevet 6. februar 2007 #6 Skrevet 6. februar 2007 jeg er alene med en liten frøken på 15 mnd og stor koser meg:) jeg er fortsatt hjemme så dagene våre er ganske like. vi våkner mellom 7 og 8 og da kommer frøkna opp i senga mi og ligger og koser i alt fra 10 min til 30 min, så har vi stell før vi setter oss ned med frokost. etter frokost leker vi og spiller musikk eller ser litt barnetv eller leser en bok( kommer helt ann på humøret til oss begge:)) så er det soving i 12-13 tiden å da er det ut på tur med vogna, hun sover da i 1 -3 timer og da har jeg litt tid for meg selv hvor jeg enten sitter på pcen, leser en bok, trener, vasker klær eller gjør noe annet nyttig. men rpøver å bruke den tiden som pause og slapp av tid:) da hun våkner er det full rulle igjen og vi er enten ute å leker eller inne å leker og har litt mat innemellom. kl18 ser vi på barnetv sammen og etter på har vi kveldsmat og en flaske med melk på fanget og litt kos. så er det tann puss og nattinatt kl 19 senest 19.30. og da ligge rhun gjerne å babbler litt i senga og koser med smokken før hun sovner. på kvelden gjør jeg igjen litt husarbeid, leser en bok,ser tv eller sitter på pcen. og i 23 -2 tiden tar jeg natta:) akkurat nå er hverdagen og helgene ganske like, men når vi flytter til oslo i slutten av mdn og jeg skal gjøre litt andre ting så blir nok dagene litt mer strukturert,men nå nyter vi tiden hvor vi bare kan ta ting som det kommer:)
Gjest Skrevet 6. februar 2007 #7 Skrevet 6. februar 2007 og JA stor tirves som alene mor:) men skulle gjerne hatt litt ordna avlastning da barnefar bor i det store utland:)
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2007 #8 Skrevet 6. februar 2007 Jeg tror det er mødrer/fedrer som kanskje er på vei til å bli alene, få høre at det ikke er så ille å være alene. Bare man kommer over det verste i begynnelsen, så er det helt utrolig hvor bra man kan få det. Selv om det er er uvant, og litt rar i begynnelsen. Men slik er livet, og man må bare prøve å gjøre det beste utav det. I begynnelsen så slet jeg litt med å være alenemor. Men nå som det verste er over, så nyter jeg det skikkelig. Hverdagen er hektisk, så får ikke tid til noe annet enn sønnen min og hjemme-ting. Men ellers møter jeg venner og familie, så jeg får ikke tid til å bli ensom. Å være alenemor eller far, trenger absolutt ikke å være en negativ ting.
Tøffesnuppeluren Skrevet 6. februar 2007 #9 Skrevet 6. februar 2007 Vi bør vel egentlig sette pris på at vi er alenemødre i Norge og at året er 2007. Det er svært få land som har så mange goder som her.. Min lille skatt er 2,5 år og vi har vært alene i litt over ett år.. Jeg har aldri trivdes så godt som akkurat i dag:) Helt siden jeg ble gravid, har det bare vært turbulent med x'n, det roet seg litt da hun ble født, men et barn løser sjeldent kriser i forholdet.. Jeg og x'n var fantastisk dårlig med å behandle hverandre, men vi er heldigvis eksperter på å gjøre det beste for datteren vår.. I dag går hun fulltid barnehage, mens jeg studerer og jobber. Både jeg og X'n er full fleksibel hvis noe skulle skje og så lenge vi ikke har noe særlig kontakt utover annet enn datteren vår, så unngår vi krangling.. Akkurat nå i denne tidsperioden er det utrolig mye som skjer med skatten.. Det kjipeste er vel å ikke ha en å dele det med.. Men jeg har heldigvis både familie og masse venner som liker å høre om henne:) Noe kjæreste stresser jeg minst med.. Akkurat nå er det bare deilig å være alene med full fokus på henne, skolen, jobben og ikke minst meg selv..
Gjest Skrevet 6. februar 2007 #11 Skrevet 6. februar 2007 jeg trives kjempegodt,både med livet og meg selv:-)Snuppa er bare 4 mnd da,så jeg er fortsatt ganske ny i det her-men så langt er det supert!!Har aldri hatt det så bra jeg:-)Når jeg legger meg,bare gleder jeg meg til jeg kan våkne igjen-og det er så kjekt å ha det sånn:-) Jeg er helt alene,ingen far som stiller opp her,men det går bra det og! Tenkte å begynne å studere igjen til høsten,det kan vel bli litt tøfft kan jeg tenke meg-men det er andre som har klart det! Overforbruk av smilefjes har jeg og...jaja:-) Vi stresser ikke,har ingen å ta hansyn til-styrer dagene sånn det passer-herlig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå