Gå til innhold

Nærmer fødselen seg? Trenger svar..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde termin 2/2. I går morges merket jeg blodtilblandet slim, antakelig slimpropp.. Kommet noe mer slim, med spor av blod etterpå også. Utover dagen kom murringer, menslignende..disse murringene holdt seg egentlig hele kvelden, både nederst i magen, og i korsryggen..Litt før kl 21 kom det "tak", og jeg tenkete "det kan vel ikke virkelig være rier?". Har aldri vært gravid før, og selv om jeg er over termin så kunne jeg virkelig ikke tro at det faktisk var tegn på fødsel på gang.. Hadde "tak" regelmessig hvert 20.min første 3-4 tak, etter det ble det regelmessige tak med 10 min mellomrom..Dette må være rier tenkte jeg..varte i 45-60 sek, og kom regelmessig, var vonde (måtte puste meg gjennom) og magen ble steinhard. Fikk også press bak, slik at det kom luft ut. Disse riene var regelmessige frem til i sekstiden, 10 min mellom, men etter kl seks har de ikke kommet så regelmessig, og ikke vært så vonde. Det murrer likevel.. Ikke sovet i hele natt, så håper ikke det er kroppen som lurer meg..da blir jeg lei meg..Kunne heller fått skikkelig vondt..Noen som har erfaring/kunnskap om dette? Kan det være maserier nå som jeg er over termin? Noen tips/gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør vel ringe føden,å få komme inn på sjekk :o) Lykke til,høres ut som om noe er i gang..

Skrevet

Snakka med føden halv tre i natt..Ho jeg snakka med sa jeg kunne være hjemme til det var fem min mellom riene, og når de var regelmessige.. Redd det har stanset opp nå.. Redd for å mase på føden, og har jo lyst til å være sikker på at noe virkelig er på gang.. Men, håper virkelig du har rett i at noe er på gang..

Skrevet

dette høres kjent ut. har 1 barn fra før og venter nr 2 nå. hvis jeg var deg ville jeg tatt kontakt med føden igjen. det kan høres ut for at åpningstiden er i gang, litt greit å fått sjekket det... det er bedre å kontrolere 1 gang for mye enn 1 gang for lite,.. du kommer nokk helt sikkert til en annen jordmor nå¨enn du gjorde i natt,.. lykke til..

Skrevet

kontakt føden uansett- er du i tvil, så er det faktisk DIN og BABYEN din sin helse det er snakk om. Jeg vil tro du slapper MYE bedre av når du får kommet inn på en sjekk- noen ganger får vi kanskje høre at alt er greit, men da har du faktisk all grunn til å være stolt av deg selv også- for du lyttet til kroppen din!

Jeg har to fødsler bak meg, og min andr fødsel startet sånn som du beskriver.. Og din heldiggris- det er akkurat de tegnene jeg går rundt og lengter etter nå..

Lykke til- og hold oss oppdaterte!

Skrevet

Slik du beskriver det så tror jeg nok at fødselen nermer seg. Hadde det akkurat slik med førstemann. Jeg gikk også over tiden. Hadde termin 10 okt, og fikk den 16 okt. Hadde "rier" hele onsdag kveld og natt, med 10 min mellom hver. Når morgenen kom avtok det, men utpå torsdag ettermiddag begynnte det igjen med 10 min mellom hver "rie". holdt på hele natta. Så ingen søvn da heller, fredag morgen ringte vi føden å fikk beskjed om å komme inn. Kom inn 09.30 fredag med 3 min mellom hver rie, og fikk konstatert at det var 4cm åpning. Klumpen kom til verden 00.14.

Så hvis jeg var deg ville jeg ringt å fått sjekket. Bedre å få sjekket å få vite noe sikkert enn å gå å undre.

Skrevet

Ringte i titiden på morgenen..ho mente det var normalt at takene/riene kunne roe seg litt i styrke, og bli mer uregelmessige en periode..Når jeg spurte om det kunne være maserier svarte ho "det er det jo"..og ho sa vi bare måtte ta det med ro, gjerne gå en tur..Ser det som temmelig umulig å ut og gå slik det er nå..jeg har gått hver dag tidligere i sv skapet, men da har det på langt nær vært slike smerter som nå!! Vi skulle drøye til det var 5 min mellom, regelmessig.. "Riene" har tatt seg opp igjen nå noen timer, men kommer ikke så tett..10-15 min mellom, men varer opp mot et min av gangen..Håper virkelig det bare blir vondere nå, er så klar for å få han ut..Ikke sovet ordentlig på over 30 timer nå..Slapper av så godt jeg kan, og blunder litt, men.. Får lade batteriene så godt det lar seg gjøre..

Veldig glad for å høre fra dere, og deres erfaringer..Håper dere har rett i at det er åpningsfasen som er i gang..Krysser fingrene for det..Ser mørkt på å holde på slik i ei uke..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...