Gå til innhold

Er det for tidlig med barnepass ved 3mnd-ers alder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere?

Vi har ingen familie i nærheten, så om vi ville hatt oss en tur ut måtte det ha blitt en passepike til jenten vår.

Hun er 3 mnd nå og lurer på om det er for tidlig...?

Har sååå lyst å ta sambo med på kino eller ut å spise - og så er det jo ikke lenge til Valentines´s Day heller! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan sover jenta deres? Hvis hun er av den typen som legger seg klokken sju og ikke våkner på noen timer, så kan dere jo vente til hun har lagt seg med å gå ut og være ute noen timer. Og har dere en passepike som dere kjenner og vet dere kan stole på? Da guttungen min var liten viste jeg at når han hadde lagt seg, da ville han ikke våkne på minst 10 timer, han gjorde ALDRI det og da satt tante på 14 år barnepike for han noen timer hvis jeg skulle på kino eller lingnende. Men ta for all del med deg en mobiltelefon og ikke reis lengre enn at dere kan komme fort hjem hvis det skulle oppstå noe.

Skrevet

vi hadde barnevakt første gang etter 1 uke.. men det var pappa og bare 90 min(vi dro på fotball kamp)

har hatt barnevakt siden også..første gang det var flere timer var han ca 2,5 mnd... men bare av min mor eller far,, lillesøster på 14 trilla tur alene for første gang da han var 3,5 mnd.. gikk helt fint,men var bare borte en times tid :)

det går nok bra men sørg for at vedkomne er til å stole på og ike for ung...trille tur er noe annet enn å passe liksom:)

og kos dere:) man trenger det

Skrevet

ps.. her i huset funker det best at barnevakt er der NÅR han legger seg også.. zså får han ikke SJOKK om han skulle våkne før han pleier:)

Skrevet

Vi har gjort dette flere ganger, og lillejenta vår er 9 uker gammel. Da har det kun vært besteforeldre som har passet henne og de har kommet hjem til oss. De kjenner henne også godt.

Selv har jeg da pumpet meg selv slik at det er nok til i allefall 2 (helst 3,alt etter som hvor ofte og mye hun spiser) måltid, slik at vi ikke trenger bekymre oss om det. Så det er jo en stor fordel dersom Thea tar flaske? Jeg og sambo har koset oss ute på restaurant, for så å ta et par øl ute på byen... Om natta pumper jeg meg selv og kaster melka.

Hos oss har ikke dette vært vanskelig. Anbefaler andre å gjøre akkurat det samme, synes det er så viktig at vi foreldre også kan være kjærester... Finner du barnevakt, så er det jo bare å prøve:-) Det går nok bra skal du se!!!

Skrevet

kan dere ikke bare ta henne med da? når hun er 3 mnd så sover hun vel mye?bare til å ha med vognen?

Skrevet

mamsen:

Selvfølgelig kan vi det!

Men dette handler om at meg og samboer - som et par, skal/ vil ut å kose oss alene :-)

Det er der halve vitsen ligger.

Og nei, snuppa vår sover ikke på kvelden før vi legger henne for natten. Hun har 2 lurer morgen/ formidag og på dagtid - så er hun våken resten av ettermiddagen.

Og hvor får man med seg baby med vogn? Ikke kino, ikke f.eks en fin restuarant... (?)

Nei, syns faktisk det var litt irriterende det svaret ditt-beklager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...