Kjerringhelvetet <3 Skrevet 6. februar 2007 #1 Skrevet 6. februar 2007 Lagde litt frukt- og grønnsakspurèer i går, og de ble kjempegode. Har alltid tenkt at mye av smaken må gå vekk hvis man koker det man skal lage av. Så jeg fant på noe annet, jeg bakte alt i ovnen! Ikke noe av smaken kokte vekk i vann, og alt ble likevel "kokt". Her er noe jeg prøvde: 2 små pærer 1/2 mango 1/2 banan All frukten må være helt moden. Pærene og mangoen må være myke og bananen må ikke være grønn. Skrell alt og skjær det opp i biter, legg sammen i aluminiumsfolie. Bakes i ovnen i ca en time på 200 grader (mangoen trenger litt tid.) Kjøres i mikser til du har en jevn purè. 1 stor søtpotet Skrell og skjær opp i biter, legg i aluminiumsfolie. Pakk ordentlig godt inn slik at ikke noe af saften siver ut i ovnen, det blir nemlig til karamell og er umulig å få bort. Følg ellers samme metode som over. Begge purèene ble kjempegode.
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 6. februar 2007 #3 Skrevet 6. februar 2007 hørtes godt ut:) fikk lyst på det selv jeg.. he he
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 6. februar 2007 #4 Skrevet 6. februar 2007 Ahh.. dette må jeg skrive opp til lillegutt skal begynne med mat =)
Mynona Skrevet 6. februar 2007 #5 Skrevet 6. februar 2007 Må frukten kokes/bakes før man moser den? Jeg lagde mos av 5 bananer og en mango. Kokte ingen av delene, bare skjærte det opp i små biter og moste det med stavmikser. Og så frøs jeg det i isterninger. Er det helt feil????
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå