Anonym bruker Skrevet 6. februar 2007 #1 Skrevet 6. februar 2007 Er litt nysgjerrig på andre jeg... Selv har vekta gått jevnt og trutt opp siden jeg ble gravid - nesten helt rart - nå har jeg nok lagt på 8-9 kg. Børet ikke roe seg snart... Vet liksom ikke om jeg skal være fornøyd med dette eller ikke jeg.. ?
Minnie_Moon Skrevet 6. februar 2007 #2 Skrevet 6. februar 2007 Har gått opp 5 kg til nå. Er i uke 26. Er fornøyd med det jeg. Men begynte ikke legge på meg før jeg var 18 uker.
Søtnosmamma Skrevet 6. februar 2007 #3 Skrevet 6. februar 2007 Jeg har gått opp drøye 4 kg. Alt har kommet etter jul... Jeg tar ikke vekta så tungt siden jeg spiser normalt og ikke så mye godteri. Det er ihvertfall ikke vekta det blir fokusert mest på om dagen. Deilig å for en gangs skyld i livet kunne ha litt til overs på magen og likevel være kjempefornøyd med den. Det er ikke ofte skjer!
Elllis Skrevet 6. februar 2007 #4 Skrevet 6. februar 2007 Er i uke 2 6+2 har gått opp 9 kilo. Aller mest i jula, men de siste to ukene har jeg gått opp 750 g i uka. Skjønner ikke helt hvorfor det går så fort oppover, spiser normalt og prøver å kutte ut mest mulig snop.
tuppehøna Skrevet 6. februar 2007 #5 Skrevet 6. februar 2007 Jeg er i uke 27 og har gått opp 8 kilo. Prøver å spise normalt, men går likevel rakst oppover. Tror det skyldes kroppens behov for energi og at hormonnivået er et annet. Dessuten småspiser jeg nok litt mer en ellers.... Da jeg gikk gravid første gang la jeg på meg mye mer - tilsammen 25 kilo, og de fleste kiloene kom den siste måneden. Men jeg synes likevel ikke det var, eller er, grunn til å stresse. Husk at dere trenger alt fettet til ammingen og at kiloene forsvinner veldig raskt. I løpet av de tre første månedene var 15 av dem borte. Den første ammingen er veldig krevende for kroppen - det skjer 8 ganger i døgnet og er den eneste næringen babyen får. Skulle bare mangel at det ikke tærer på. Tror de som ikke har de samme fettlagerene spiser desto mer for å klare å holde tritt....Dessuten må man husk på at det også blir en del trilling - ialle fall når man føder på våren, for da kan man jo gå rett ut...
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2007 #6 Skrevet 6. februar 2007 Jeg er i uke 27 og har gått opp 12 kg til nå. Var nok mer stressa på det ved 1. graviditet. Klart det er jo ikke morro å se at vekta øker og øker... La på meg 20 kg forrige gang og gikk kjempe fort ned igjen etter fødsel. Får bare håpe at det går like lett denne gangen
Gjest Skrevet 6. februar 2007 #7 Skrevet 6. februar 2007 Jeg er bare i uke 23 men har alt gått opp 9 kg! Synes det er helt sykt og veldig uvandt. Med de to andre gikk jeg ikke opp mer enn 8-10 kg til uke 30 og ingenting før uke 20, men så kom kiloene da. Nå har de kommet gjevnt og trutt hele veien uten at jeg kan gjøre noe med det.
Gjest Skrevet 6. februar 2007 #8 Skrevet 6. februar 2007 Har gått opp 6 kg...... Hvor skal dette ende? Er i 28. uke..
Forskeren Skrevet 6. februar 2007 #9 Skrevet 6. februar 2007 Har gått opp ca 10 kg i uke 24..... Ender vel på minst 18 kg som sist.
SaftSuse *Overtid* Skrevet 6. februar 2007 #10 Skrevet 6. februar 2007 Har gått opp 9 kg nå, er 26+5 nå... Jordmora sa dette var helt normal og fin økning, det er også veldig forskjellig når folk legger på seg, så i grunnen er vel det meste normalt ) Synes ikke vi skal bry oss noe om det, det som teller er jo at babyen har det bra:o)
Snart er vi 5 "07okt" :-D Skrevet 6. februar 2007 #11 Skrevet 6. februar 2007 Er nå i uke 27 og er har 3kg i minus siden uke 9 og har lagt på meg bare 1 kg siden uke 18. Men maven vokser som den skal og alt er bra der, så da får det være det at jeg krymper mens den vokser. (
sailor m1+2prinsesser :-)) Skrevet 6. februar 2007 #12 Skrevet 6. februar 2007 Det er anbefalt fra WHO at man legger på seg 12-18kg i graviditet. mer hvis man har BMI under 20 gjennomsnittet og mindre hvis man har BMI over 30/35. Det er som nevnt tidligere å ha litt å tære på rett etter fødselsen og forbrenningen øker opp til det tredobbelte mens man ammer. Det er størr bekymring og legge på seg for lite enn å legge på seg litt for mye. ungen trenger energi og hvis man passer på vekta for mye kan det gå ut over veksten og utviklingen av ungen. jeg strever for harde livet å legge på meg nok for jeg er så mye kvalm og syk fortsatt. har bare lagt på meg 3kg etter å ha mistet 2kg til og begynne med, er uke 25. men magen vokser iallefall så lenge så det er bra.
Krølle K Skrevet 6. februar 2007 #13 Skrevet 6. februar 2007 Jeg er i uke 25+5 og har nå lagt på meg 6 kg. Her går det veldig trappevis, har ikke lagt på meg noe siden nyttår, og vips de to siste ukene har jeg plutselig gått opp nesten 2 kg! Håper ikke dette fortsetter, da jeg håper å ende opp på rundt 12 kg totalt.. Noen som vet om man går opp forholdsmessig mye mer de siste 3 mnd enn de 6 første?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå