Gå til innhold

Strekkmerker


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

Jeg lurer på om det er noen som vet om det med strekkmerker er arvelig? Min mor og min søster er så heldige og har ikke fått noen. Min mor har født fire barn, inkl tvillinger, og min søster har to. Er kjempe glad for å være gravid, men tenker likevel på "bivirkningen". Er det noen her som smører seg, og evt vet om dette helper?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

 

Ja strekkmerker er arvelig og genetisk betinget. Noen oljer hjelper på å forebygge strekkmerker og jeg har allerede begynt og smørt meg. Jeg kan anbefale decleor tonastil(men denne er dyr koster 600) ,de har en hel serie for strekkmerker.

 

jeg har begynt og bruke fra helsekosten nå som heter svangerskapsolje...den kostet 200 kr,den er sikkert like bra.

 

Klem fra hudpleier:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både min mor og min søster fikk masse strekkmerker, jeg fikk ingen da jeg var gravid med min første. Venter nå min andre og har tenkt å begynne å smøre meg med forebyggende krem/olje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma har fått masse strekkmerker, men det fikk jeg ikke med min første, men fikk derimot stygge blå merker( som ikke forsvinner), men det fikk ikke mamma.

Men mye er genetisk, men man kan like godt få det fra far sin side....selv om ikke akkurat han får det da : ) men det har noe med underhuden vår å gjøre. Så smør i vei :) det har jeg begynt meg også, selv om det kanskje er litt tidlig ;) he he, bedre å være på den sikre siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest sannsynlig så hjelper det ikke å smøre huden. Det er underhuden som blir strukket sånn at det blir strekkmerker,ikke overhuden og det er liten sannsynlighet for at kremer og oljer trenger så langt inn att det hjelper noe som helst. Hormonene er også med å påvirker hvor mye strekkmerker du får,og selvfølgelig vektøkning utenom det du skal legge på deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg har lest det samme. Jeg la på meg veldig mye i forrige svangerskap, sikkert 25 kg, og var ikke spesielt flink til å smøre meg heller, men slapp likevel unna strekkmerkene.

Har uansett tenkt å prøve smøring denne gangen, bare sånn i tilfelle... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen

 

Jeg er litt confused når det gjelder dette med uker, her på bim står det at jeg er 7 uker på vei,i barneverden 5+6? hva er riktig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg skal prøve decleor tonastil. Det er i allefall verdt å prøve! Takk for tipset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra med råd fra en hudpleier!! Har foreløpig smurt med vanlig fuktighetskrem, men kanskje jeg skal prøve noe mer avansert. Mamma fikk ikke strekkmerker under sine 2 graviditeter, men jeg fikk det på brystene i tenårene... Har ikke lyst på flere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brukte en masse penger på kremer og oljer, hjalp ikke en dritt!!! Full av strekkmerker, selv om jeg ikke var spes stor heller. Så var jeg deg ville jeg bare smurt meg med vanlig bodylotion og spart en masse penger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...