Gå til innhold

Søvnproblemer og influensa...


supermamma til 2 tette

Anbefalte innlegg

Jeg har termin 6 okt og har hatt problemer med å sove på natta de siste 3 ukene... Kan ligge våken i 3 timer uten å ha sjans til å sovne. Blir slitsomt med full jobb på dagtid... Flere som sliter med det? På søndag ettermiddag fikk jeg i tillegg plutselig 39 i feber og vondt i hele kroppen. Var hos legen på mandag og fikk konstatert influensa. Jeg fikk beskjed om å prøve så langt det lar seg gjøre å unngå paracet, ibux fikk jeg ikke lov å ta. Dette pga den viktige periden jeg nå er inne i med utvikling av nervesystem osv. Noen som har forslag til hvordan jeg skal komme meg gjennom dette uten noen form for smertestillende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff.. Det hørtes ikke bra ut.. :/ Er ikke så mye å gjøre annet enn å drikke mye vann og prøve å slappe av så godt det går. Er du i jobb eller er du sykemeldt? Med 39 i feber er det uansett ikke bra å være på jobb. Jeg hadde søvnproblemer i begynnelsen, men har gitt seg nå. Jeg vet ikke om jeg har vert til så mye hjelp, men jeg ville i allefall tatt det helt med ro og tenkt på meg selv og den lille spiren først og fremst. Det er bedre å ta det helt med ro et par dager ekstra enn å riksikere å bli verre! God bedring!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste forresten nå at ved høy feber kan man ta paracet (ikke ibux). Men du skal ikke ta mange og at det ikke er bevist at det skader fosteret! Tror det er værre å ha feber enn å ta febernedsettende! Men jeg skjønner du er bekymret... Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, stakkars deg!

Hvis legen sier du kan ta paracet hadde jeg gjort det hvis feberen er veldig høy.

 

God bedring! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtte ;-) Føler meg heldigvis litt bedre i dag. Har tatt ca 2 paracet i døgnet. Ble heldigvis sykmeldt ut uka, så da håper jeg at jeg blir skikkelig frisk og får muligheten til å hente inn litt søvn før jobben kaller igjen. Sliter litt med dårlig samvittighet ovenfor jobben, men må være kynisk og tenke på meg selv og mitt lille under!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...