mamma-lille og lille m Skrevet 5. februar 2007 #1 Skrevet 5. februar 2007 Hva med å dele dikt med hverandre? Som handler om barn og det å bli foreldre? Starter med denne jeg: Kjært barn Å, du vårt velsignede lille barn! Du smiler tårer i senk, danser smilet fram, og pludrer livets lek. Jeg kunne trille deg jorda rundt mens du klukker livets lyder og sovner trygt og deilig når vi har småpratet om viktige saker. Å, du vårt velsignede lille barn! Måtte Vårherres hender bære deg varsomt gjennom verden! -Ragnhild Bakke Waale-
Aga:-) Skrevet 5. februar 2007 #2 Skrevet 5. februar 2007 Gleda er mest altfor stor til å bera. Hei, vesle unge, velkommen til jord! Ubrukt er livet ditt, opa ligg verda, ventar, og gler seg til dine spor. -Ingvar Moe-
Tiddelidu Skrevet 6. februar 2007 #3 Skrevet 6. februar 2007 Det største mysterium er ikke mer enn det: at en ørliten kropp er våknet til jorden. Den nyfødte ser. To luker i himlen går opp. Selv femtrinns-raketter og kjernefysikk blir puslingers puslespill, når det nyfødte barn med et eneste blikk beviser at Gud er til.
Tiddelidu Skrevet 6. februar 2007 #4 Skrevet 6. februar 2007 En liten engel du er, med små fingrer og tær. Store, mørke øyne ser på meg, lurer på; kjenner jeg deg? Søte smilehull i hvert sitt kinn, runde lår, ja du er god og trinn. Mamma og pappa’s lille lykkesten, et mykt kinn, så vakker og pen. Et elsket barn, det er det du er, og du skal vite; vi har deg så kjær. Du er på vei inn i fremtiden du nå, vi følger deg på veien du skal gå.
Tiddelidu Skrevet 6. februar 2007 #5 Skrevet 6. februar 2007 Det hender du blir lei, fordi jeg er så liten. Jeg setter merker alle steder, og gjør deg ganske sliten. `Men hver dag blir jeg større, ja, en dag blir jeg stor. Og alle mine avtrykk blir bare svake spor. Her er mitt siste avtrykk så du kan huske og forstå hvor søte hender jeg hadde den gang de var små..
Tiddelidu Skrevet 6. februar 2007 #6 Skrevet 6. februar 2007 En skjønn liten gutt med små runde kinn Tenk så fantastisk at han er din! Nysgjerrige øyne du aldri vil glemme Å bli mor er den største lykken å kjenne
Tiddelidu Skrevet 6. februar 2007 #7 Skrevet 6. februar 2007 To mom No worries, no fear Do I feel lying here, Close to mommy while drinking my milk. She looks at me smiling, and I feel very safe. My mom is the best, I think! She nurtures me with the best that she has, She says it’s no sacrifice at all. She says it’s helping me grow up and stuff, So I can be big and tall! I like it and need it to stay healthy and fine I think so much of this mother of mine! Thank you mommy so very much, for the closeness and the love I can see. Thank you mommy for all that you do, And thank you for breastfeeding me! Sincerely, Your little baby (northernlights)
Tiddelidu Skrevet 6. februar 2007 #8 Skrevet 6. februar 2007 Lukk øynene kjære vær ikke lei mamma vil alltid være hos deg. Når du er våken og når du sover Når du tar dine første skritt,jeg lover Jeg skal kysse dine kinn,dine ører og din nese,og tørke tårene vekk fra fjeset. Jeg er hos deg dag og natt Mitt kjære barn min lille skatt.
Tiddelidu Skrevet 6. februar 2007 #9 Skrevet 6. februar 2007 Jeg vil aldri kunne gjøre mirakler, men jeg vil hjelpe deg. Jeg er ikke uten feil,men jeg vil være snill mot deg. Jeg gråter selv,men kan alikevel trøste. Jeg kan være sur og sta,men også hjertegod og glad. Perfekt kan jeg aldri bli,men jeg lover å være glad i deg i all min tid.. -Fra Mamma-
Susanne-75 3 gutter! Skrevet 6. februar 2007 #10 Skrevet 6. februar 2007 Du lille DEG! Kjære lille gutten min du som bor i magen min mammas øyne - pappas smil vi blir stolt når du blir til! Storebrødre to i lag skal deg klemme hver en dag stryke deg - og dine tær Kjempeglad - for at DU er! Alle dager som vi får - Vi i lag år for år latter, tårer - fryd og gammen - Det går bra - vi er jo Sammen ! Fra MOR, Som ønsker DEG velkommen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå