Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa er nå snart 2 år og 7 måneder, er så lei av den smokken i munnen hele tiden. Har klart å avvenne henne på dagtid, men hvordan gjør man det om natta? Må man bare tåle masse gråt? Synes så synd på henne, hun er så avhengig av den, men kan jo ikke ha smokk resten av livet for å sove..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi har avvent trollet på 3 år på dagtid, så hun får den kun på natta nå.

Og vi har laget avtale om at til sommeren skal vi gi tutten til kaptein sabeltann i kristiansand..Spent på koss det går:-)

Søsteren min lot datteren sende tuttene til julenissen.. Det gikk veldig greit faktisk..

Skrevet

Vi har en liten prins på 2 år og 6 mnd, og han vil ha smokk hele tiden når han ikke er i barnehagen. Det virker som han fortsatt har suttebehov, for han bruker den aktivt til å suge! Han ble storebror i oktober, så jeg syns det er litt brutalt å ta den fra ham nå... Men det er nesten flaut at han har den så mye også!

Jeg har klipt hull foran på noen av smokkene hans, slik at de ikke har noen reell funksjon! Han blir da så irritert at han kaster den fra seg, og litt etter litt håper jeg det vil løse seg på den måten!

Skrevet

Så lenge den bare brukes om natten så er den vel ikke i veien for noen..

De jeg kjenner som har hatt en enkel avvening med smokk har gjort det når barnet er 3 år. Da forstår barnet litt mer og man kan forklare hvorfor det ikke kan bruke smokk lenger.

Skrevet

Lillegutt på 2,3 år trappet vi ned smokkbruken på dagtid fra han var halvannet år.

Da han var 2 år kuttet vi den helt på dagtid.

Men han kommer til å få bruke den om natten til han er 3.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...