Gå til innhold

Fler enn meg som har "forkle-mage" etter fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var ikke akkurat tynn før jeg ble gravid, men under graviditeten ble magen min rett og slett gigantisk. Resten av kroppen forble som vanlig, men magen ... ja, det så ut som jeg hadde svelget en pilates-ball eller noe. Ettet fødsel (haste-ks) ble det naturlig nok en del hud til overs. Den henger faktisk litt :( Praktisk for å skjule ks-arret, men ikke særlig pent. Nå har det gått en måned, og jeg syns ærlig talt ikke det er særlig bedre...

Er det noen fler som har eller har hatt dette problemet? Hadde kanskje håpet noen kunne komme og si noe sånt som "ikke fortvil, her forsvant magen sakte men sikkert, og tre måneder etter var all huden vekke"... sukk. Jeg føler meg så utrolig lite fin. Jada jeg vet at sit-ups gir flatere mage, men hvordan TRENER en vekk hud???

Lurer ærlig talt på om mitt eneste håp er plastisk kirurgi :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer på det samme her :-p 5 mnd sidn og magen er merkelig

Skrevet

Sånn er mi mage enda og nå har det gått 6 mnd!! Jeg hadde også haste-ks. Jeg lurer også på om det er noen som helst mulighet å bli kvitt den ekstra huden. Vil den stramme seg opp?

Ser dårlig ut dette altså...

Skrevet

legger inn dette på skravle også jeg - kanskje noen der kan gi oss nytt håp...

Skrevet

Tror dere det har med ks og gjøre? Jeg fødte normalt!

Skrevet

Hehe

kjenner meg igjen, eneste fordelen er at det skjuler det ikke så fine arret etter hastekeisersnittet

Skrevet

Jeg hadde også haste-KS og har også forklemage. Nå er det enda såpass mye fett på magen min, men den forklefasongen tror jeg ikke kommer til å forsvinne..:(.

Skrevet

neineinei - jeg får jo bare feil svar her jo!

jaja... felles trøst i felles skjebne er det noe som heter... :)

Skrevet

Huff, det fikk jeg også. En sånn bulk over arret. Men nå er det 9 mnd. siden snittet og det har begynte å trekke seg tilbake. Merker at snittet er blitt mykere også, før var det så stramt. Har ikke gjort noe for at den bulken skal gå bort annet enn èn gåtur om dagen. Tror den bulken vil jevne seg ut etter hvert for de fleste, når arret blir mykere : )

Skrevet

Jeg hadde ikke ks og fikk ikke sånn mage.. Vet ikke hva det er som gjør det. Til gjengjeld fikk jeg en drøss strekkmerker to dager før og under fødselen. :-s

Skrevet

Jeg har sånn mage, skikkelig ekkel hengemage :( føler meg så utrolig lite fin, kunne gjerne kutta den vekk... i tillegg er jeg velsignet med et tonn med strekkmerker på heeeele magen, jordmor og legen på føden sa det var det verste tilfellet de hadde sett (da føler du deg liiiiiite pen)... Har begynt å trene og satser på at magehuden trekker seg sammen og strekkmerkene lysner etterhvert, blir nok ingen bikini til sommeren uansett :)

Skrevet

Det ble haste keisersnitt på meg også. Og jeg var tynn før svangerskapet og jeg har fortsatt den store magen enda og den henger. Og snuppa mi er 11mnd nå.

Har bestemt meg for kirurgi når jeg er helt sikker på at det ikke blir flere barn...

Skrevet

Jeg fødte normalt, men har også slik forklemage...

Mamma hadde akkurat samme magen etter at hun hadde født oss. Hun trente mye og gikk ned mange kilo, men magen var fortsatt der. Hun fikk dekt en såkalt forkleoperasjon, hvor de fjerner det man har av ekstra hud. Hun har gjort det to ganger, etter meg og min eldste søster, også igjen etter de to minste. Forstår det slik at det ikke er noe problem å få dette dekt, de krever bare at man går ned til "normal" vekt først. Samme som ved en brystreduksjon..

Vet at dette ikke er særlig oppmuntrende, men det er sikkert ikke slik for alle. Noen klarer sikkert å trene bort noe av magen.

Kan jo være greit å vite at det er muligheter for å få en operasjon dekt iallefall :)

Skrevet

Kanskje jeg kan trøste litt ;o)

Jeg har født 7 barn. Derav et tvillingpar. Kan love deg det var en som så ut som en elefant da ja. Var ikke særlig happy for formen etterpå da nei. Men min erfaring er at huden trekker seg temmelig mye tilbake over tid. Nå er det 2,5 mnd siden min siste fødsel og magen ser ganske bra ut når jeg står. Verre når jeg ligger på siden :o)

Men men, huden er ikke som noen strikk, det tar lenger tid for den å trekke seg tilbake i mange tilfeller. Det går som regel 2 år før en er helt tilbake igjen. Men helt som før blir en vel ikke, det merkes ganske godt hvis en blir gravid igjen og magen "detter" fortere ut en første gangen man er gravid :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...