Gå til innhold

Hvor mye sover barna deres på dagtid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet dette har vært oppe før, men....

Nå holder hun det gående med hyl og skrik hver kveld, i kveld tok det 1t og 45 min. Har tidl sovet 2-2,5t dupp, aldri etter 14:30. Hun har da begynt å vise trøtthetstegn allerede i 18-tiden og lagt seg ml 19 og 19:30. Våknet ml 7 og 8 på morgenen. I natt var hun våken fra 03:30-05:30, virket våken. Stod opp 8. Sovet 2 t i bhg og la seg 19:30, men sovnet altså ikke før 21:15. Har trodd det har vært utprøving og sinne fordi hun ikke vil legge seg, men nå er jeg i tvil. (Går inn med jevne mellomrom, legger henne ned og tepper på henne og går ut igjen). Hva tror dere, sover hun for lenge på dagen nå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er jenta di? Har en gutt som snar blit 2 år, bare to uker til.. Og inntil for ikke mange dager siden sov han ca 1-1,5 time i bhg, og gjerne det dobbelte hjemme i helgene... Men forrige mandag, for en uke siden bestemte han seg for at han ikke ville sove på dagtid i bhg, men i helga sov han litt både lørdag og søndag... Det var en periode hvor han sov veldig lenge på dagtid, og da kunne han våkne veldig tidlig om morgenen... Men da begynte vi å vekke han etter ei lita stund, og da gikk søvnen seg tilbake til sin vante gang....

Du kan jo prøve å vekke henne etter en time søvn på dagen, se om natte søvnen blir noe bedre av det. Og helle prøvd å legge henne rundt 19 tiden - for vet av erfaring fra vår egen at overtrøtte små sover veldig veldig dårlig om natta.. Si ifra i bhg og at hun kun skal sove en time.. Legg henne litt tidligere og se hvordan ting går seg til..... Men selv om dette fungerte her i huset, kan jeg ikke love deg at det funker for dere..

Skrevet

Takk for råd, men hun sovner straks hun legges på dagtid, og virker også trøtt (gnikker øyne, grinete...) på ettermiddagen så jeg er litt skeptisk til å kutte for mye av duppen. Hun har alltid sovet dårligere når hun har vært overtrøtt. Og det blir hun jo når hun skal stå i senga i timesvis etter leggetid....

Skrevet

Hun er forressten 18 mnd

Skrevet

Min gutt fyllte nettopp 1år og vi har nylig kuttet ut ettermiddagsduppen og han sover bedre om nettene.Vi står opp rundt 08.-08.30 på morgenen og så legger jeg han rundt 10.-10.30.Da sover han som regel 1,5-2 timer.Så dupper han igjen i 3-tida,en times tid.Han er i seng for kvelden kl.20.00.Han er veldig flink til å legge seg.Sovner uten protester innen en halvtime.Da sover han til 05.-06.00,og da får han litt pupp og så sover vi et par timer til.....Jeg har alltid vært veldig streng på rutiner jeg da,hver dag skjer det samme til samme tid.

Skrevet

Min er 18 mnd og sover to timer på dagtid fra etter lunsj til 14/15 alt etter når hun legger seg. Også legger hun seg kl 19 hver kveld og sover til 7-8 om morgenen.

Skrevet

Jenta mi på 1år, står rundt 08.00 tiden, sover da en liten lur på 1 time mellom 10.00-12-00, også tar hun igjen en liten ettermiddagslur rundt 15.00, sa sover hun i to timer ca, så er det i sengs rundt 20.00, og sover da til 08.00 til morningen igjen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...